Socialsekreterare, myndighet

Lindesbergs kommun, Individ och familj / Socialsekreterarjobb / Lindesberg
2022-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare, myndighet" (publicerad 2022-03-16) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Individ och familj i Lindesberg

Socialnämndens avdelning för Individ och familj består av familjeenheten, försörjningsstöd och öppenvård. För oss är kvalitet och rättssäkerhet huvudfokus och vi arbetar fortlöpande med ett utvecklingsarbete för att möjliggöra en bra insats för barn, unga och vuxna.

På familjeenheten handlägger vi det som utgör myndighetsutövande arbete kring barn, unga och deras familjer, samt vuxna missbrukare. Till enheten hör också uppföljning av insatser, familjehemsarbete samt familjerätt. Vi är sammanlagt ca 28 personer.

För att trivas hos oss föredrar du att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständig driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Som stöd i din roll finns kollegor, sakkunniga och samordnare.

Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.



Publiceringsdatum
2022-02-14

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att arbeta som socialsekreterare för barn på familjeenheten
• Utreda och handlägga ärenden enligt SoL och LVU
• Skriva yttranden till Åklagarmyndigheten och Polis
• Samverka med externa samarbetspartners
• Samarbeta med övrig socialtjänst
• Uppföljningar av insatser, mm



Kvalifikationer
Socionomexamen
• Gärna tidigare erfarenhet av utredning och handläggning av processer/ärenden samt BBIC
• B-körkort
• Goda kunskaper i dokumentation
• God förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Då arbetet är med barn så behöver du inkomma med utdrag från misstanke och belastningsregistret,


ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, Individ och familj

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN:A2022/17".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Individ och familj

Kontakt
Samordnare
Nell Andreasson
nell.andreasson@lindesberg.se
0581-810 26

Jobbnummer
6339014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Individ och familj

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Individ och familj: