Socialsekreterare mottagningen
Enköpings kommun Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Socialförvaltningen i Enköping Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida:
https://jobb.enkoping.seHos oss på Socialförvaltningen arbetar vi tillsammans för att hjälpa Enköpingsbor som på olika sätt befinner sig i svåra och utsatta livssituationer.
Vi har en nära ledning och arbetar hela tiden aktivt med utveckling av organisationen. Som grund i vårt förhållningssätt har vi valt att ha motiverande samtal (MI) för dem vi är till för. En del av vår ledningsstruktur är att vi arbetar i tvärteam mellan avdelningarna. Med cirka 160 medarbetare på förvaltningen har vi goda förutsättningar för en välfungerande intern samverkan.
För oss är du som medarbetare vår viktigaste resurs och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Vi är varandras arbetsmiljö och strävar efter ett klimat som präglas av våra värdeord: ansvar, delaktighet, utveckling, rättssäkerhet, samverkan och bemötande.
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida:
https://jobb.enkoping.sePubliceringsdatum2023-08-30ArbetsuppgifterSocialsekreterare
Välkommen till en Socialförvaltning i framkant och två team som arbetar med mottagnings funktion där trivseln är hög och arbetet viktigt!
Vi söker socialsekreterare till våra mottagningsteam inom socialförvaltningen som ska arbeta tillsammans med kollegorna i förvaltningen med handläggning av det som kommer in till förvaltningen. I arbetet ingår primärt förhandsbedömning och bedömning av barn och vuxen ärenden, råd stöd och service till medborgare innan man är aktualiserad och information om socialtjänsten till andra myndigheter och privatpersoner. Du kommer att samgå med vår öppenvård för att kunna ge tidiga insatser utan utredning när det är tillämpligt och i vissa fall genomföra enklare utredningar.
Vi söker också en socialsekreterare till mottagning av försörjningsstöd för handläggning och bedömning av det som kommer in till försörjningsstöd.
Du behöver vara socionom eller ha en annan akademiska utbildning som har validerats likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig myndighet eller annat socialt arbete.
Mottagning och utredning barn är en avdelning med 28 socialsekreterare , tre teamledare och en avdelningschef .Vi är fördelade på två team . Mottagningen är ett team med 9 socialsekreterare och en teamledare. Teamen har en blandad erfarenhet och stort engagemang för arbetet, alltid redo att dela med sig av sina erfarenheter till sina kollegor och nyfikna på hur vi tillsammans kan utveckla arbetet. Vi arbetar i Tvärteam med vuxenteam och öppenvård kring våld i nära relation, vi arbetar systemiskt.
Mottagning försörjningsstöd är organiserad tillsammans med försörjningsstöds teamet. Arbetet sker i team och samarbete med socialsekreterare som handlägger inkomna ansökningar av försörjningsstöd. Teamet har en stor erfarenhet och nära vägledning av Teamledare.
Vi har god introduktion för våra nyanställda, den som är ny har en mentor i sin arbetsgrupp och vi arbetar med medhandläggarskap vid behov i våra ärenden. Vi erbjuder fortbildning och kompetenspåfyllning där samtliga medarbetare bereds möjlighet att gå Freda utbildning och MI grundutbildning. MI är en del av vårt värdegrundade förhållningsätt och vi tränar återkommande MI tillsammans. Vägledning och stöd av arbetsledare sker i grupp och enskilt och vi har handledning regelbundet.
Vi använder verksamhetssystemet Lifecare.
Välkommen!
KvalifikationerSocionom
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C153385".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)
Arbetsplats Enköpings kommun Socialförvaltningen
Kontakt Avdelningschef
Maria Lundgren
maria.lundgren@enkoping.se Jobbnummer 8072260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.