Socialsekreterare missbruk, Östhammar
Östhammars kommun, Socialförvaltningen, IFO / Socialsekreterarjobb / Östhammar
2020-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare missbruk, Östhammar" (publicerad 2020-04-28) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Östhammar,
Uppsala,
Heby,
Tierp,
Sala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östhammars kommun, Socialförvaltningen, IFO i Östhammar Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.
Vill du vara med och utveckla arbetet för att vuxna i utsatta situationer ska få det bättre? Önskar du jobba med dina hjärtefrågor i ett tempo som gör att dina insatser gör skillnad? Söker du personlig utveckling i en mindre grupp med en stabil grund kombinerad med framåtanda? Då har vi jobbet för dig. Vi erbjuder dessutom förskottssemester och möjlighet att växla in din semesterersättning mot extra lediga dagar, friskvårdsbidrag, tjänstepension och konkurrenskraftig lön.
Publiceringsdatum2020-01-16ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i vuxengruppen på individ- och familjeomsorgen. Här arbetar du och fyra kollegor i huvudsak med missbruksfrågor. Gruppen är uppdelad på två handläggare/utredare, som du blir en av, två öppenvårdsbehandlare samt en administratör.
Du kommer att utreda ansökningar och anmälningar gällande i huvudsak missbruksfrågor. Arbetet är flexibelt utifrån vissa givna förutsättningar och det finns stort utrymme för idéer och nytänkande. Enheten arbetar med individanpassad öppenvård. Extern handledning ges.
På Vuxensektionen arbetar ytterligare fyra socialsekreterare med försörjningsstöd, två handläggare med socialpsykiatri, två handläggare arbetar på halvtid med BUS, samt tre utredningsadministratörer, en verksamhetschef och en biträdande verksamhetschef.
KvalifikationerVi söker dig med socionomexamen, beteendevetenskaplig utbildning eller annan utbildning som av Socialstyrelsen bedöms som likvärdig. Du ska vara väl förtrogen med de handläggningskrav och den lagstiftning som styr verksamheten. Tidigare erfarenhet av arbete med missbruksfrågor är önskvärt, liksom utbildning i MI, ASI och MET. Datavana är ett krav och kunskaper i verksamhetssystemet Pulsen Combine är ett plus. Körkort är ett krav då arbetet innebär resor i och utanför kommunen.
Då jobbet innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmåga att vårda och bygga goda relationer. Färdigheter som kommunikation, ansvarstagande och prestigelöst samarbete är viktiga för oss liksom ett gott bemötande.
ÖVRIGT
Utdrag ur belastnings- och misstankeregistret registret krävs vid anställning.
Vi välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.
I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
När du söker jobb hos oss ber vi dig använda vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan, märkt med referensnummer till:
Östhammars kommun
Lednings- och verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖsthammars kommun, Socialförvaltningen, IFO
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS-2019-570 - 2".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östhammars kommun (org.nr 212000-0290),
http://www.osthammar.se/jobb Arbetsplats Östhammars kommun, Socialförvaltningen, IFO
Jobbnummer 5044035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.