Socialsekreterare med inr. migrationsärenden

Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
2012-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare med inr. migrationsärenden" (publicerad 2012-07-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Flen, Botkyrka, Stockholm, Linköping, Lindesberg eller i hela Sverige

Arbetsplats
Socialförvaltningen har en verksamhet som är indelad i tre avdelningar: Individ- och familjeomsorg (IFO), Myndighetsavdelning samt Äldre och handikappomsorg. Inom IFO finns tre enheter, Försörjningsstödsenheten, Utredningsenheten och Stöd och behandlingsenheten. Socialförvaltningen erbjuder nu ett spännande arbete som Socialsekreterare med inriktning migrationsärenden.

Publiceringsdatum
2012-05-10

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som Socialsekreterare med inriktning migrationsärenden innebär att du arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Inriktningen är utredning gällande ensamkommande flyktingbarn och flyktingärenden men även övriga barnavårdsärenden samt uppföljning av insatser så som placering i gruppboende eller i familjehem. Individ och familjeomsorgen i Flens kommun arbetar enligt utredningsstrukturen BBIC och har dokumentationssystemet Procapita. Arbetet innebär hög grad av samverkan med andra aktörer t ex kommunens boende för ensamkommande flyktingbarn. Inriktningen av arbetet är inne i en spännande utvecklingsfas där du har möjlighet att kunna påverka denna utveckling.

Vi söker dig
Som är utbildad socionom eller beteendevetare med vidareutbildning inom socialrätt. Vi ser gärna att du har arbetat med myndighetsutövning inom socialtjänsten och utredningsarbete tidigare. Det är en merit om du har erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar som har utländsk bakgrund.
Eftersom vi använder BBIC och Procapita ser vi gärna att du har arbetat med det tidigare. Då Socialförvaltningen inför en salutogen och systemteoretisk värdegrund i verksamheten är det ett plus om du har kunskap/erfarenhet av detta.
Vi söker dig som kan arbeta självständig samt är flexibel och organiserad. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor. Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats.

Varaktighet/Omfattning
Visstidsanställning från 1/8 2012 till den 31/7 2013 med eventuell möjlighet till förlängning.
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-30
Märk ansökan: Socialsekreterare inr. migration
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Ola Nordqvist, Avdelningschef, 0722451153, 0157-192 51
Mia Gustafsson, Verksamhetsledare, 0768119349, 0157-193 49

Facklig kontakt
Nås via kommunväxeln, 0157-190 00

Företag
Socialförvaltningen

Adress
Socialförvaltningen
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-190 00
E-postadress: ansokan@flen.se

Jobbnummer
1239200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen: