Socialsekreterare inriktning Bistånd
Sotenäs kommun / Administratörsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sotenäs kommun i Sotenäs Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Vi har även rökfri arbetstid.
Publiceringsdatum2020-07-24BeskrivningPå Individ och familjeomsorgen IFO i Sotenäs, arbetar 25 personer med olika förekommande uppgifter inom uppdraget för socialtjänstlagen.
Vi gör insatser
för barn och unga samt vuxna utifrån Sol, LVU och LVM. Vi ansvarar för försörjningsstöd, bistånd till äldre, socialpsykiatri och LSS lagstiftning samt familjerätt och ensamkommande ungdomar.
Arbetsledningen består av en enhetschef och 2st 1:socialsekreterare. Vi som arbetar här är erfarna och kunniga, så hos oss får du en trevlig arbetsplats med kollegor med bred kompetens och gott kollegialt stöd.
Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även löpande kompetensutveckling.
Det är lätt att pendla till oss. Busshållplats är beläget i direkt anslutning till kommunhuset i Kungshamn, där vi finns. Tar du bilen är det gratis parkeringar utanför Kommunhuset.
Dina arbetsuppgifterSom myndighetsutövare ansvarar du för att tillsammans med den enskilde utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen och LSS. Du arbetar utifrån en helhetssyn där individens förmåga och känsla för meningsfullhet tas tillvara. Som medarbetare har du inriktning mot kvalitet, utveckling och rättssäkerhet med fokus på den enskilde, utifrån socialtjänstlagen och LSS. Tjänsten är inriktad mot utredning inom främst äldreomsorg enligt SoL (Socialtjänstlagen) men även mot socialpsykiatri enligt SoL samt LSS.Vi arbetar enligt IBIC. I arbetet ingår samarbete med andra samarbetspartners.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom/socialpedagog eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du ska självständigt kunna arbeta med handläggning av ärenden. Du ska ha goda kunskaper om gällande lagstiftning.
Som person har du god social kompetens, och har lätt för att samarbeta med andra men också förmåga att arbeta självständigt. Du bör ha empatisk förmåga och lätt att kommunicera med brukare, anhöriga och medarbetare. Du ska ha lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser att du kan bidra till att utveckla arbetsformer. Ditt arbetssätt bör präglas av engagemang, drivkraft och med förmåga till eget ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du har arbetat i Magna Cura
AnställningsvillkorTjänsten är tillsvidare.
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSotenäs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/67".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)
Arbetsplats Omsorgsförvaltningen
Jobbnummer 5302906
Observera att sista ansökningsdag har passerat.