Socialsekreterare inom funktionshinderområdet

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Socialsekreterare inom funktionshinderområdet, två tjänster

till myndighetsutövning, Sociala omsorgsförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2016-09-01.
(Ref nr 30:2016:35)

Vill du arbeta med barn, ungdomar och vuxna med någon form av funktionsnedsättning så har du hittat rätt!

Anställningsvillkor: Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Du har nu möjligheten att söka ett spännande, kreativt och stimulerande arbete där du huvudsakligen kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen (SOL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) för personer med fysiska och kognitiva funktionsnedsättningar i åldrarna 0-64 år.

Vår enhet består i dagsläget av 15 stycken engagerade handläggare som är indelade i tre arbetsgrupper. Vi arbetar för att alla medarbetare skall få möjlighet att utveckla sina egna ansvarsområden, då vi tror att delaktighet och ansvar medför att vi tillsammans utvecklar vår enhet.

Utöver utredningsarbete såväl på kontoret, som på olika vårdinrättningar och i den enskildes hem, innefattar arbetet en stor del av intern som extern samverkan. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges juridisk handledning av förvaltningens egen jurist.

Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling, friskvård samt att du ges stora valmöjligheter att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flex-avtal. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Borås centrum. Hos oss får du ett arbete som ger mycket tillbaka då det du gör i ditt dagliga arbete förändrar många människors liv till det bättre.
Kvalifikationer: Du som sökande är utbildad socionom eller har en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Självfallet vore det önskvärt om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, relevant juridisk kunskap samt god kännedom om vår målgrupp. Detta är dock ej ett krav, däremot ser vi gärna att du är villig att lära, har ett brinnande engagemang och en positiv inställning. Ett gott bemötande och ett yrkesmässigt förhållningssätt till människor i svåra livssituationer är en självklarhet för dig, likaså ett gott handlag med svenska språket såväl i tal som i skrift. Du gillar att samarbeta och tar dig an dina arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Du har humor, delar gärna med dig av tidigare erfarenheter så som nyfunnen kunskap och är prestigelös i detta.

Vi ser framemot att träffa vår nya kollega!

Upplysningar lämnas av enhetschef Richard Brevik på tfn: 033-35 30 96 eller av områdeschef Susanne Sprigg tfn: 033-35 77 33. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel tfn: 033-35 70 00.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Välkommen med din ansökan tillsammans med meritsammanställning senast 2016-09-01.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-08-11

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-01
Ange följande referens när du ansöker: 30:2016:35
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Sociala omsorgsförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2988437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: