Socialsekreterare inom beroendevården

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård som omfattar ekonomiskt bistånd, stöd till vuxna med beroendeproblematik, stöd till barn och unga och dess familj, familjerätt, budget- och skuldrådgivning samt bistånd till äldre och funktionsnedsatta.

Vi söker nu en ny socialsekreterare för utredning och uppföljning av vuxna med behov av stöd från socialtjänsten, främst inom beroendevård. Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifter. I en mindre kommun som Härjedalen har du förmånen att kunna få god inblick i socialtjänstens alla myndighetsområden.

Då Härjedalen är en stor kommun till ytan så har vi vårt huvudsakliga kontor i Sveg, men lokalkontor att tillgå i både Funäsdalen, Ytterhogdal och Hede.

Publiceringsdatum
2019-04-11

Dina arbetsuppgifter
• Vi söker dig som vill ha ett engagerande och viktigt arbete samt vill kombinera klientkontakt med administrativt arbete. Som socialsekreterare för vuxna arbetar du med att utreda och bedöma den enskildes behov av stöd- och behandlingsinsatser. I arbetet ingår även att följa upp insatser både enligt SoL och LVM. För att hjälpa den enskilde utifrån dennes behov och förmåga behöver du vara flexibel och innoativ.

• I samtliga tjänster ingår en tät samverkan både med interna och externa parter och du behöver därför ha god förmåga till samarbete. En stor del av arbetet innefattar dokumentation, varpå du behöver kunna uttrycka dig väl i skrift samt ha en vana att använda dator som arbetsverktyg

Kvalifikationer
• Socionomexamen
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstlagen. Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra.
• Körkort

• Meriterande om du även har erfarenhet av myndighetsutövning enligt Lag om vård av missbrukare i vissa fall (LVM) och Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU), signs of safety samt erfarenhet av IT-stödet Treserva

Dina egenskaper
• Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du har förmåga att motivera till förändring och skapa goda relationer, är lyhörd och har förståelse för andra människors situation. Du har också förmågan att arbeta självständigt och strukturerat samt kan planera ditt arbete på ett bra sätt.
• Du har ett intresse av att själv utvecklas samt vara med och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners

Utbildningsinriktning:
• Sociologi
• Examenstitel: Socionom

Utbildningsnivå:
• Högskola / Universitet, kandidatexamen

Vi erbjuder:
Ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
Flextid
Friskvård på arbetstid
Regelbunden handledning
Delaktighet i utvecklingen av verksamheten
Kontinuerlig kompetensutveckling

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 4061606506
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Quarnå (+46) 0680-16100
Anna Andersson 0680-162 54
Maria Haapamaa-Eriksson 0680-163 06
Lisa Petersson Hallström 0680-161 37

Företag
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
4728203

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: