Socialsekreterare, Funktionshinder Myndighetsverksamheten - Kungälvs kommun, Enhet Funktionshinderenheten - Administratörsjobb i Kungälv
Socialsekreterare, Funktionshinder Myndighetsverksamheten
Kungälvs kommun, Enhet Funktionshinderenheten / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Enhet Funktionshinderenheten i Kungälv

Sektorn Trygghet och Stöd är indelad i sex verksamheter varav en av verksamheterna är en samlad Myndighetsverksamhet. Där ingår Gemensam Mottagning, Stöd och försörjning, Vuxenenheten, Barn- och unga, Familjehem-och familjerätt, Biståndsenheten, Funktionshinderenheten, administration.

En viktig byggsten i vårt arbetssätt är kommunens nya Stadshus. Stadshuset har en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt för att stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete. I vårt arbetssätt ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt.
Är du redo för ett utvecklande och utmanade arbete i en trevlig, kompetent och engagerad arbetsgrupp med bra struktur? Då skall du söka jobb hos oss!
På Funktionshinderenheten arbetar vi med utredning och uppföljning av beviljade insatser enligt LSS och Sol till barn, ungdomar och vuxna.
Enheten består av en arbetsgrupp på sju socialsekreterare.
Enheten leds av en enhetschef. Arbetsgruppen har intern metodhandledning och extern processhandledning.
Vi söker nu en socialsekreterare till enheten. Den erbjudna tjänsten är inriktad mot socialpsykiatri.

Enheten skall under det närmaste året påbörja ett utvecklingsarbete där vi kommer att använda nya arbetssätt. Vi kommer under det närmaste året påbörja implementeringen av Socialstyrelsens IBIC, en standardiserad utredningsmetod.

Du erbjuds en trevlig och modern arbetsplats mitt i centrala Kungälv. All tänkbar service, affärer och träningslokaler inpå knuten och med täta och smidiga bussförbindelser till/från Göteborg och övriga kranskommuner.
Vi erbjuder våra medarbetare:
* Personalstöd via SOS International
* Friskvårdsbidrag
* Möjlighet att leasa personalbil
* Semesterväxling
* Löneväxling




Publiceringsdatum
2018-03-29

Arbetsuppgifter
Vi kan erbjuda dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med sex kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt Sol och LSS. Arbetet innebär också att du följer upp och omprövar beviljade insatser. Arbetet sker i samarbete med den enskilde, dennes närstående, med kollegor, utförare och andra professioner internt och externt.

Vi arbetar i verksamhetssystemet Treserva.



Kvalifikationer
Socionomexamen. Meriterande är erfarenhet från myndighetsutövning och biståndshandläggning enligt LSS och Sol.

För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är bekväm i myndighetsrollen. Rollen som handläggare ställer krav på att du är strukturerad, flexibel, självgående och handlar i enlighet med fattade beslut. Du har god samarbetsförmåga samt personlig mognad. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Det är viktigt att du vill vara en del av en arbetsgrupp med kollegialt stöd och öppenhet även om rollen som socialsekreterare innebär ett självständigt arbete med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-13
Ange följande referens när du ansöker: A769387
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Ek 0303-239574

Företag
Kungälvs kommun, Enhet Funktionshinderenheten

Adress
Kungälvs kommun, Enhet Funktionshinderenheten
Ytterbyvägen 2
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
4054070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Enhet Funktionshinderenheten: