Socialsekreterare för ensamkommande flyktingbarn

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2014-12-08

Arbetsuppgifter
Enheten för Barn och Unga/Myndighet 0-20 år består av en Mottagningsgrupp med tre socialsekreterare, Utredningsgrupp med 8 socialsekreterare samt en grupp för handläggning av ärenden gällanden Ensamkommande flyktingbarn med tre socialsekreterare. Du kommer att ingå i gruppen för Ensamkommande flyktingbarn. Metodhandledning finns för båda utredningsgrupperna och processhandledning ges kontinuerligt.
Samtliga socialsekreterare i Partille som arbetar med barn och ungdomar är utbildade i BBIC (Barns behov i centrum).

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att ta emot ensamkommande flyktingbarn, utreda deras behov samt besluta om insatser och följa upp de aktuella ärenden som kommunen tar emot.
I arbetsuppgifterna ingår också att ha kontakt med berörda myndigheter, ansöka om särskild förordnad vårdnadshavare, vara behjälplig vid återsökningar av statsbidrag samt att söka boende i olika former.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Du har erfarenhet av utredningsarbete barn och unga inom socialtjänsten samt inom området ensamkommande flyktingbarn. Du har ett intresse för målgruppen. Du har goda kunskaper i gällande lagstiftning.
Det är även önskvärt att du har kunskap om BBIC-metoden.
Du bör också ha god förmåga att kommunicera samt att dokumentera.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-23
Ange följande referens när du ansöker: A437605
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria-Pia Neij, T. f. Enhetschef B&U myndighet 031-792 18 02

Facklig kontakt
Susanne Wessman, SSR 031-792 10 00
Annika Dimberg, Vision 031 - 792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
2093634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: