Socialsekreterare ekonomiskt bistånd

Individ och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Individ och omsorgsförvaltningen i Sundbyberg, Sollefteå, Strömsund eller i hela Sverige

Sundbybergs stad, individ-och omsorgsförvaltningen söker en erfaren socialsekreterare som är drivande och gillar förändring!

Sundbybergs stad är en expansiv stad som möter morgondagens utmaningar genom att ta vara på kreativiteten och engagemanget hos våra medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att nå Sundbyberg stads vision för 2020
" Sundbyberg - där staden är som bäst, både storstad och natur med plats för mänskliga möten".

Individ- och omsorgsförvaltningen genomför ett spännande utvecklingsarbete där vi sätter brukarnas delaktighet i fokus. Alla medarbetare är med i arbetet och bidrar utifrån de olika verksamhetsområdena med erfarenhet och kompetens.

ARBETSPLATSEN:
Inom enheten myndighet ekonomiskt bistånd finns verksamhetschef, samordnare, reception, nystartad mottagningsgrupp med tre socialsekreterare, utredare/jurist och två administrativa handläggare. Från september kommer övriga medarbetare arbeta i två team bestående av tre socialsekreterare och en administrativ handläggare. Teamen kommer inte att vara specialiserade utan haren bred kompetens. Det pågår ett utvecklingsarbete både kring brukarmedverkan men också metoder för att förbättra människors väg till självständighet och egenförsörjning. Enheten har fått förstärkta resurser för att klara detta. Sundbybergs stad är aktivt i utvecklingsnätverket KNUT och använder intrument X som utredningsinstrument.

Publiceringsdatum
2012-08-14

Arbetsuppgifter
Utredning och bedömning av rätt till bistånd men också socialt förändringsarbete som mobiliserar och utvecklar den sökandes egen förmåga och kompetens.

Vi erbjuder dig:
• goda arbetskamrater
• en kreativ och proaktiv förvaltning
• möjlighet till prodessionell utveckling
• handledning
• utbildning i motiverande samtal
• friskvård och personalstödsprogram

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• är utbildad socionom och har minst tre års erfarenhet av socialt arbete
• har fokus på brukarnas involvering och på att åstadkomma resultat
• vill arbeta processinriktat
• är nytänkande, kreativ och ser möjligheter
• har ett systemiskt arbetssätt som utgångspunkt
• gärna har kunskaper i Treserva

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Låter det spännande?

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-09
Välkommen att skicka din ansökan med bifogad meritförteckning.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan.iof.007@sundbyberg.se

Kontakt
Solveig Sandström, verksamhetschef, 08-706 82 54
Haza Ahmad, samordnare, 08-706 89 61

Facklig kontakt
Johanna Holmqvist, Akademikerförbundet SSR, 08-706 82 93
Hans Svedhag, fackförbundet Vision, 08-706 82 03

Företag
Individ och omsorgsförvaltningen

Adress
Individ och omsorgsförvaltningen
Sundbybergs stad
17292 SUNDBYBERG

Kontorsadress
Kavallerivägen 4

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7068000

Jobbnummer
1313320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Individ och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Individ och omsorgsförvaltningen: