Socialsekreterare Ekonomiskt bistånd

Lerums kommun, Myndighetsavdelning / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning i Lerum

Ta chansen och bli en del av Lerums arbete med Ekonomiskt bistånd. Vi är 8 handläggare som arbetar och nu skall en i teamet gå på föräldraledighet.
Vi är inne i ett spännande utvecklingsarbete och kommer under våren att få en metodhandledare som stöttar oss i detta. Vi har mycket resurser till vårt förfogande och kan arbeta med socialt arbete med målgruppen.
Myndighetsavdelningen på Sektor Stöd och omsorg består av Barn och Unga & Familjerätt, Funktionshinder & Beroende, Försörjning & Rehabilitering, Bistånd Äldre, Boende ensamkommande flyktingbarn och Stöd & Resurs.
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2015-12-09

Arbetsuppgifter
Vi är en försörjningsstödsenhet som handlägger ansökningar enligt SoL om försörjningsstöd månadsvis. Stor del av arbetet riktas mot stöd mot egenförsörjning för att personer snabbast möjligt skall bli självförsörjande.
Myndighetsbeslut kring ansökningar ingår i arbetsuppgifterna.
Vi samverkar internt med andra enheter inom myndighet och med andra avdelningar men även externt med t ex Försäkringskassan och arbetsförmedlingen kring behoven för målgruppen.

Kvalifikationer
Du skall ha socionomexamen och gärna datavana av datasystemet Treserva. Kunskaper kring MI (Motiverande Intervju ).
Vi vill att du är en positiv person med ett intresse för målgruppen.
Du skall ha kunskaper kring gällande lagstiftning och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
I möten har du ett gott bemötande.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Årsarbetstid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-04-01 Vikariat med möjlighet till förlängning, upphör: 2017-03-31 Föräldraledighetsvikariat.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-17
Ange följande referens när du ansöker: A525656
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tuula Bengtsson, Enhetschef 0302 521421 tuula.bengtsson@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Adress
Lerums kommun, Myndighetsavdelning
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2568144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning: