Socialsekreterare/barnsekreterare

Ängelholms kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Myndighetsenheten i Ängelholm

Publiceringsdatum
2014-05-23

Beskrivning av verksamheten
Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har c:a 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som den offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig!
www.engelholm.se
Ängelholms kommun består av ett flertal olika förvaltningar. I socialförvaltningen finns även där olika delar, en del med myndighetsutövning (handläggare) samt en verkställighetsdel som utför de beslutade insatserna. I myndighetsutövningens del finns det handläggare inom barn- och ungdomsgrupp, vuxengrupp, LSS-handläggare och biståndshandläggare. Myndighetsenheten leds av en enhetschef och två biträdande enhetschefer.

Dina arbetsuppgifter
Som barnsekreterare ansvarar du för barn och ungdomar som är placerade i familjehem. Arbetet innebär att du har kontakt med barnet eller ungdomen och dess biologiska nätverk.
Du ansvarar för uppföljning och att vården övervägs och omprövas enligt SoL och LVU. Du ansvarar även för utredningar i de ärenden som du är ansvarig för. Arbetet innebär ett tätt samarbete med övrig barnsekreterare och familjehemssekreterare. Vi använder oss av BBIC-modellen i utredningsarbetet.

Utbildningsbakgrund
Socionomexamen

Erfarenheter
Vi söker dig som är utbildad socionom och har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning gällande barn och ungdomar. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med familjehemsvård samt har kunskaper om BBIC.
Du har erfarenhet av arbete utifrån socialtjänstlagen, LVU och övriga gällande bestämmelser.
Du har god förmåga att planera, prioritera samt/och strukturera arbetet och har erfarenhet av att arbeta med människor som befinner sig i olika livssituationer.
Du har god dokumentationsförmåga och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
Kompetens i lösningsfokuserat och systemteoretiskt arbetssätt är meriterande samt stor förmåga att samarbeta och skapa kontakter.
Språkkunskaper:
Svenska och gärna något annat språk.

Vi använder oss av datasystemet Procapita.

Körkort krävs men du behöver inte ha tillgång till egen bil

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat t o m augusti 2015. Ev. kan det bli tal om förlängning.

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön + rörlig lön
Individuell lönesättning utifrån tidigare erfarenhet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-13
Ansökan kan skickas till e-postadress: ninni.hoij@engelholm.se

Kontakt
Ninni Höij, bitr enhetschef, direktnr: 0431-469548 ninni.hoij@engelholm.se
Ulla Landin, barnsekreterare, direktnr: 0431-469546

Facklig kontakt
Gert-Inge Nilsson, SSR tel. 0431-469530
Susanne Jönsson, Vision, tel. 0431-468210

Företag
Ängelholms kommun, Myndighetsenheten

Adress
Ängelholms kommun, Myndighetsenheten
26233 ÄNGELHOLM

Kontorsadress
Östergatan 71

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0431-469548
E-postadress: ninni.hoij@engelholm.se

Jobbnummer
1887135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Myndighetsenheten: