Socialsekreterare/ Barnhandläggare i Familjehemsvården
Sollentuna Kommun Placeringsenheten / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Placeringsenheten i Sollentuna Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.
Placeringsenhetens uppdrag är att utreda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi ansvarar för vård och uppföljning av barn och ungdomar som är placerade i familjehem. Arbetet på enheten är uppdelad mellan handläggare som har fokus på rekrytering och det dagliga stödet till familjehemmen och handläggare som har ansvaret för att följa upp barnens vård. Vi arbetar i team med barnet i fokus.
En av våra medarbetare kommer nu att gå vidare till andra utmaningar och vi söker därför dig som vill arbeta med familjehemsvård hos oss.
Arbetsuppgifter Tjänsten är som barnhandläggare med ansvar för uppföljningen av barnets vård. Du har ansvar för all myndighetsutövning gällande barnet och huvudansvaret för kontakten med barnets biologiska familj och nätverk. Vi lägger ett stort fokus på de placerade barnens och ungdomarnas skolgång och hälsa. Sollentuna har SkolFam. Det är en rolig, spännande och utmanande tjänst.
Kompetenskrav Det är ett absolut krav med socionomexamen.
Vi söker dig som har erfarenhet av familjehemsvård och goda kunskaper om lagstiftningen inom socialtjänstens område. Vi vill att du tidigare även arbetat med myndighetsutövning inom social barnavård. Du kan förena ett kreativt förändringsarbete med en god administrativ förmåga. Du ska tycka att det är roligt att jobba med långa processer i komplexa ärenden. Vi vill att du är en empatisk och trygg person med personlig mognad och god samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är ansvarsfull och har lätt för att samarbeta med andra samt skapa goda relationer med dem vi arbetar för. Arbetsuppgifterna kräver också stor förmåga till självständigt arbete.
I tjänsten ingår en del resor och körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid sökandes personliga egenskaper och erfarenheter.
Vi erbjuder Vi välkomnar dig med en stabil arbetsplats som präglas av kvalitet, engagemang och en stor portion humor. På enheten erbjuds en nära arbetsledning och erfarna kollegor som trivs på sitt arbete. Vi tycker att det är viktigt att fortsätta utveckla våra arbetssätt och metoder. Sollentuna kommun har BBIC-licens och arbetar med MI och med Signs of Safety som förhållningssätt.
Tjänsten är tillsvidare på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan!
Ytterligare erbjudanden om annonsering undanbeds vänligen.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-12-02Ersättning Individuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Moseley, Enhetschef 08-579 212 52
FöretagSollentuna Kommun Placeringsenheten
AdressSollentuna Kommun Placeringsenheten
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs torg 1
Jobbnummer 3193617
Observera att sista ansökningsdag har passerat.