Socialsekreterare, barn och ungdom, heltid
Mora kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora kommun, Socialförvaltningen i Mora Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.
Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Socialtjänstens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp samt saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med ca 700 medarbetare och omsätter ca 490 miljoner. Organisationen är uppdela i två avdelningar; vård- och omsorg samt IFO/LSS/socialpsykiatri. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom
SoL, LSS m fl lagstiftningar.
http://www.mora.se/Stod--omsorg/Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2014-07-14ArbetsuppgifterIndivid och Familjeomsorgen söker en socialsekreterare till Barn- och Ungdomsenheten som består av 7 utredare och en 1:e socialsekreterare. Du kommer att arbeta med att utreda och bevilja insatser gällande barn och unga i åldrarna 0-20. Vi arbetar utifrån BBIC. Till vårt förfogande har vi vår familjehemsgrupp samt resursteamet. Vi arbetar gemensamt och aktivt för att hitta lösningar för barn, ungdomar och familjer i hemmiljö. I arbetet ingår också att arbeta förebyggande i samverkan med andra samhällsaktörer.
KvalifikationerSocionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser gärna att du arbetat några år som socialsekreterare inom individ och familjeomsorgen med barn och deras föräldrar. Erfarenhet av BBIC är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina egenskaperPersonlig mognad och flexibilitet är viktig för tjänsten. Du är som person mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att både arbeta självgående och i nära samverkan med andra.
Kunskaper:
Du är kunnig och engagerad inom området och har goda kunskaper om socialtjänstlagen.
Du kan omvandla dina teoretiska kunskaper till praktiskt arbete i möte med klienten.
Du har datavana och har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Körkort B erfordras.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningHeltid. Heltid (40/40), måndag - fredag Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-11-01 eller efter överenskommelse
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-31
Ange följande referens när du ansöker: A408587
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Skoglund Johansson, Enhetschef 0250-265 74
Pia Blomstedt, Avdelningschef IFO 0250-264 25
Facklig kontaktKarin Säfström, Vision Mora 0250-264 00
Maria Larsson, SSR 0250-264 81
FöretagMora kommun, Socialförvaltningen
AdressMora kommun, Socialförvaltningen
Badstugatan 2
79280 MORA
KontorsadressDalagatan 2 79280 Mora
Jobbnummer 1938070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.