Socialsekreterare, barn och unga verkställighet
Skellefteå kommun, individ- och familjeomsorg / Socialsekreterarjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, individ- och familjeomsorg i Skellefteå I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro.
Jobba som socialsekreterare i Europas mest expansiva region! Nu utökar vi vårt team inom verksamheten Barn och unga verkställighet och söker två engagerade socialsekreterare. Vi söker dig som vill ingå i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra.
Socialkontoret är kommunens största förvaltning. En av förvaltningens avdelningar är individ- och familjeomsorgen som arbetar med stöd till barn, unga och deras familjer. Individ- och familjeomsorgen är uppdelad i tre verksamhetsgrenar: Barn och unga utredning, Vuxen utredning och verkställighet samt Barn och unga verkställighet.
Inom verksamhetsgrenen för Barn och unga verkställighet finns ansvar för förebyggande insatser och öppenvård för barn och unga.
Vi erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag, extern handledning, en mentor, kompetensutveckling samt möjlighet att arbeta hemifrån.
Som socialsekreterare i Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2024-11-08ArbetsuppgifterSom socialsekreterare med ansvar för placerade barn och ungdomar är du ansvarig för att följa upp, utreda och verkställa insatser och beslut rörande barn och unga. Det innebär bland annat barn och ungdomar som bor i familjehem, stödboende, HVB-hem eller SiS-hem.
Du är en länk mellan olika aktörer och har även ett nära samarbete med familjehemssekreterare för att stötta familjehem och det placerade barnet. Målsättningen är att ge goda förutsättningar till förändring. Du ansvarar för att hålla ihop helheten för det placerade barnet, ungdomen och dess nätverk.
I tjänsten förekommer resor.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen med goda kunskaper i lagstiftning som berör verksamhetsområdet. Har du erfarenhet av utredningsarbete samt att möta och vägleda människor i kris ser vi det som meriterande.
En förutsättning för jobbet är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har B-körkort.
Som person är du trygg och hanterar utmaningar på ett konstruktivt sätt. Du känner dig bekväm med att strukturera och planera ditt arbete självständigt samt har en god initiativ- och samarbetsförmåga eftersom du kommer att möta människor i olika livssituationer och samarbeta med andra instanser.
I din ansökan behöver du enbart bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Personligt brev ersätts av ett antal frågor som du besvarar i samband med din ansökan
ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.
Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.seKontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "485852".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Skellefteå kommun, Individ- och familjeomsorg
Kontakt Enhetschef, IFO
Angelica Carlsson
0910-73 50 00 Jobbnummer 9001118
Observera att sista ansökningsdag har passerat.