Socialsekreterare barn och familjeenheten
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Publiceringsdatum2017-02-14ArbetsuppgifterVar med och gör skillnad!
Vårt mål är att alla barn och unga i Varbergs kommun ska känna trygghet och vi vill ständigt utvecklas och bli bättre på det vi gör. Vi söker nu dig som är socionom och som vill göra nytta och skillnad tillsammans med oss.
Vad är det vi gör?
• Arbetar med barn, unga 0-20 år och deras familjer
• Utreder med stöd av BBiC enligt SoL och LVU
• Använder forskningsbaserade utredningsmetoder
• Följer upp bistånd.
Vad erbjuder vi dig?
• Ett gott arbetsklimat med nära arbetsledning
• Erfaren och kompetent arbetsgrupp
• Medhandläggarskap i alla utredningar
• Kontinuerlig extern handledning
• Långsiktig kompetenshöjning och läsdag varje månad
• Rätt förutsättningar både för nyutbildade och för erfarna som vill utvecklas och utmanas
• Möjlighet att nischa sig utifrån intresseområde
• Bra IT-stöd och möjlighet att arbeta hemifrån
Vi finns i nya fräscha lokaler på promenadavstånd från järnvägsstationen/centrum med härlig natur och hav runt knuten. Varbergs kommun har eget gym där du tränar gratis, friskvårdsbidrag och erbjuder semesterväxling samt rabatt på Hallandstrafikens årskort.
KvalifikationerVad kräver vi av dig?
• Socionomexamen
• B-körkort
• Personlig lämplighet
• En vilja att bidra till vårt utvecklingsarbete
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Varbergs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan idag.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-03
Ange följande referens när du ansöker: A654564
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Westling 070-303 92 95
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 3319569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.