Socialsekreterare, Barn och familj
Åre kommun / Administratörsjobb / Åre
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Åre,
Krokom,
Östersund,
Strömsund,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åre kommun i Åre,
Östersund eller i
hela Sverige Inför rekryteringsarbetet har Åre kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Det är när många med samma intresse samlas det händer och du får det där lilla extra. Delar du vår passion?
Välkommen till ett utmanande, utvecklande och roligt jobb på Individ- och familjeomsorgens Barn och familjeenhet i Åre kommun! Några av våra medarbetare har gått vidare till andra utmaningar och vi söker därför DIG som vill arbeta som socialsekreterare hos oss. Du får arbeta med en grupp engagerade socialsekreterare. Vi söker två socialsekreterare.
Individ- och familjeomsorgen
På IFO är vi idag ett arbetslag på 28 personer i olika åldrar och med blandad erfarenhet. Sammantaget finns en hög kompetens och mångårig erfarenhet av socialt arbete. Vi är uppdelade på verksamhetsområdena Barn och familj (där ensamkommande flyktingbarn ingår), Ekonomiskt bistånd, Missbruk och beroende, samt Öppenvård.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas. Vi är en trevlig arbetsplats som tillhandahåller intern och extern handledning och övrig kompetensutveckling samt möjlighet att arbeta hemifrån vid behov. Vi vill låta våra medarbetare utvecklas individuellt utifrån kompetens och intresse, eftersom vår utgångspunkt är att man gör ett bättre arbete om man får ta tillvara sina intresseområden. Vi vill också att våra medarbetare ska må bra så därför erbjuder vi yoga för den personal som vill.
Publiceringsdatum2018-05-18Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare som arbetar med barn och familj ingår du i en arbetsgrupp tillsammans med en enhetschef, sju socialsekreterare som arbetar inom området och tre administratörer som bistår hela Individ- och familjeomsorgen. Arbetsgruppen arbetar med utredning, handläggning och uppföljning av insatser. Du kommer samarbeta mycket med både interna och externa funktioner som skola, BUP och med flera andra viktiga personer runt barnen, ungdomarna och familjerna för att få till en bra situation.
KvalifikationerDu har socionomexamen.
Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, är flexibel, har en god social förmåga samt att du är en ansvarsfull och engagerad person.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har datorvana.
Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart viktigt i vårt arbete.
Meriterande är att du har utbildning i, samt erfarenhet av BBIC och MI.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningarna är 100 %, tillträde omgående eller efter överenskommelse, individuell lön, krav på körkort
För mer information kontakta:
Nina Elnerud, enhetschef IFO, 0647-161 00
Ann-Britt Wiklund, Vision, 0647-161 00
Lena Thor Antonsson, SSR, 0647-161 00
Välkommen med ansökan via
www.hrsupporten.se/are.phpReferens: IFO barn
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden.
I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda.
Mer information om Åre kommun finner du på
www.are.seDu får ett automatsvar att Åre kommun mottagit din ansökan. Om du inte skulle få svar kan det bero på att automatsvaret fastnat i ditt spamfilter. Dock under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: IFO barn
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Nina Elnerud 0647-164 73
FöretagÅre kommun
AdressÅre kommun
Box 201
83722 JÄRPEN
KontorsadressNorra vägen 21
Jobbnummer 4151223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.