Socialsekreterare barn och familj
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Uppdragsavdelningen är socialförvaltningens myndighetsavdelning. Här är alla verksamheter samlade som ansvarar för myndighetsutövning och beställningar av insatser. Barn och familj är indelade i tre enheter, mottag - utredning - placering.
Publiceringsdatum2017-06-12ArbetsuppgifterVar med och gör skillnad!
Vi söker nu två nya kollegor - en till vårt mottag och en till utredningsgruppen.
Vårt mål är att alla barn och unga i Varbergs kommun ska känna trygghet och vi vill ständigt utvecklas och bli bättre på det vi gör. Vi söker dig som är socionom och som vill göra nytta och skillnad tillsammans med oss.
Vad är det vi gör?
• Arbetar med barn, unga 0-20 år och deras familjer
• Ger rådgivning till anmälningsskyldiga och sprider information om socialtjänst
• Tar emot ansökningar och anmälningar
• Förhandsbedömer och utreder med stöd av BBiC enligt SoL och LVU
• Följer upp bistånd.
Vad erbjuder vi dig?
• En god introduktion
• Ett gott arbetsklimat med nära arbetsledning
• Erfarna och kompetenta arbetsgrupper
• Medhandläggarskap i alla utredningar
• Kontinuerlig extern handledning
• Långsiktig kompetenshöjning och läsdag varje månad
• Rätt förutsättningar både för nyutbildade och för erfarna som vill utvecklas och utmanas
• Möjlighet att nischa sig utifrån intresseområde
• Bra IT-stöd och möjlighet att arbeta hemifrån
Vi finns i nya fräscha lokaler på promenadavstånd från järnvägsstationen/centrum med härlig natur och hav runt knuten. Varbergs kommun har eget gym där du tränar gratis, friskvårdsbidrag och erbjuder semesterväxling samt rabatt på Hallandstrafikens årskort.
KvalifikationerVad kräver vi av dig?
• Socionomexamen
• B-körkort
• Personlig lämplighet
• En vilja att bidra till vårt utvecklingsarbete
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-25
Ange följande referens när du ansöker: A693476
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Westling 0340-887 98
Anna Johansson 0340-888 91
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 3550536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.