Socialsekreterare

Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre i Lerum

Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns två förste socialsekreterare och en enhetschef.
Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet.
Våra lokaler finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation samt med närhet till butiker och restauranger.

Publiceringsdatum
2022-12-30

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare som ska arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som socialsekreterare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen - utifrån ansökan om bistånd.
Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom vår egen organisation som utanför.

Kvalifikationer
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.
Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1188334".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Kontakt
Enhetschef
Ida Pettersson
ida.pettersson2@lerum.se
0302-522099

Jobbnummer
7301198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre: