Socialsekreterare
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen i Sotenäs I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.
Publiceringsdatum2022-09-19BeskrivningVi söker 2 stycken socialsekreterare till familjegruppen! En tillsvidaretjänst och ett vikariat.
Vikariatet avser föräldraledighet som längst varar till 2023-11-30.
På Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Sotenäs, arbetar 18 personer med olika förekommande uppgifter inom uppdraget för IFO, både inom myndighet och utförarverksamhet. Vi utreder och fattar beslut om insatser för barn och unga samt vuxna utifrån SoL, LVU, LVM och LSS. Vi ansvarar för försörjningsstöd, familjerätt och ensamkommande barn.
När du arbetar hos oss på IFO i Sotenäs innebär att du har en rimlig arbetsbelastning, vilket gör att du får möjlighet till reflektion, vidareutveckling i ditt arbete och kan påverka din arbetssituation. Vi tar ett gemensamt ansvar för ett gott och kreativt arbetsklimat. Familjegruppen i Sotenäs kommun består av 5 socialsekreterare som arbetsleds av en 1:e socialsekreterare. Utöver socialsekreterarna finns ett insatsteam, som utför beviljade insatser till barnfamiljer och vuxna, samt systemadministrativ personal. Vi som arbetar här är erfarna och kunniga, så hos oss får du en trevlig arbetsplats med kollegor med bred kompetens och gott kollegialt stöd. I Sotenäs har vi även en familjecentral där vi arbetar med att ge stöd och information till familjer. Vi arbetar i verksamhetssystemet Combine.
Dina arbetsuppgifterI tjänsterna ingår sedvanliga arbetsuppgifter för socialsekreterare inom området barn och unga. Arbetsuppgifterna består av att utreda och bedöma barn och familjers resurser och behov samt besluta om och följa upp olika insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser av om vård av unga (LVU). I tjänsten ingår att hantera anmälningar som kommer in och ha samtal med barn, ung-domar och familjer, där dokumentation är en viktig arbetsuppgift. -Vi arbetar utifrån BBIC och du har stöd i ditt arbete av kollegor och 1:e socialsekreterare. Eftersom vi är en liten kommun kommer det att finnas möjlighet för dig till varierande arbetsuppgifter; hantera förhandsbedömningar, arbeta som barnsekreterare och att utreda och handleda familjehem.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, socialpedagogexamen eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning barn och unga.
Som person är du trygg i din yrkesroll, har ett tydligt barnperspektiv och är mån om ett gott bemötande. Som socialsekreterare ingår det i ditt dagliga arbete att träffa barn och familjer som är i behov av stöd. Det är därför viktigt att du har ett gott bemötande genom att lyssna och skapa dig en förståelse för de människor du möter i din yrkesroll. Du är lugn och stabil samt kan hantera stressiga situationer. Vidare kan du organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har lätt för att vid behov omprioritera dina uppgifter under arbetsdagen. Du är även engagerad, positiv och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer.
Vi vill att du ska bli en del av oss där vi stöttar varandra och att du, på samma sätt som dina kollegor, bidrar med arbetsglädje. Vi är varandras arbetsmiljö där vi ser till att alla känner sig trygga och mår bra på jobbet.
Är du personen vi söker? Välkommen med din ansökan, urval sker löpande så vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Vi vill att du ska få en god start hos oss! Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, extern handledning och möjlighet till löneväxling.
Läs mer om dina förmåner på
https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.htmlVillkor
Den ena tjänsten är ett vikariat och den andra tjänsten är tillsvidare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.
Körkort B är ett krav.
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Sotenäs - havets kommun
Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön.
Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun.
Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/112".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Charlotte Westerhult
0727-236211 Jobbnummer 6993165
Observera att sista ansökningsdag har passerat.