Socialsekreterare

Härjedalens kommun / Socialsekreterarjobb / Härjedalen
2021-03-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2021-03-29) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







Avdelningen Individ- och Familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård som omfattar ekonomisk bistånd, stöd till vuxna med beroendeproblematik, stöd till barn och unga och deras familjer, familjerätt, budget- och skuldrådgivning samt bistånd till äldre och funktionsnedsatta.

Vi söker nu en socialsekreterare för utredning och uppföljning av vuxna med behov av stöd från socialtjänsten, främst inom beroendevård. Vår enhet har ambition att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens. Vi arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifterna. I en mindre kommun som Härjedalen har du förmånen att kunna få god inblick i socialtjänstens alla myndighetsområden.

Härjedalen är en stor kommun till ytan där vårt huvudkontor ligger i Sveg och våra lokalkontor finns i Funäsdalen, Ytterhogdal och Hede.

Publiceringsdatum
2021-03-03

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ha ett engagerande och viktigt arbete samt vill kombinera klientkontakt med administrativt arbete. Som socialsekreterare för vuxna arbetar du med att utreda och bedöma den enskildes behov av stöd - och behandlingsinsatser. I arbetet ingår även att följa upp insatser både enligt SoL och LVM. För att hjälpa den enskilde utifrån dennes behov och förmåga behöver du vara flexibel och innovativ.

Det kan förekomma arbete inom de andra myndighetsområdena om behovet skulle uppstå.

I samtliga tjänster ingår en tät samverkan både med interna och externa parter och du behöver därför ha god förmåga till samarbete. En stor del av arbetet innefattar dokumentation, varpå du behöver kunna uttrycka dig väl i skrift samt ha en vana att använda dator som arbetsverktyg.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Socionomexamen
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstlagen.
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer.
• Förmåga att kommunicera och samarbeta med andra
• körkort.
Önskvärt

• Meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt Lag om vård av missbrukare i vissa fall (LVM) och Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU), signs of safety.
• Erfarenhet av IT-stödet Treserva.

Dina personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du har förmåga att motivera till förändring och skapa goda relationer, är lyhörd och har förståelse för andra människors situationer. Du har också förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samt kan planera ditt arbete på ett bra sätt.

Du har ett intresse av att själv utvecklas samt vara med och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners.

Vi erbjuder
• Ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
• Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• Flextid
• Friskvård på arbetstid
• Regelbunden handledning
• Delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• Kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Anna Quarnå, Enhetschef IFO/bistånd, 0680-161 31

Lisa Petersson Hallström, Verksamhetsutvecklare IFO/bistånd, 0680-161 37

Maria Haapamaa-Eriksson, Vision, 0680-163 06

Anna Andersson, Ombud SSR, 0680-162 54

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4357197308".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Jobbnummer
5606337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: