Socialsekreterare
Landskrona kommun / Socialsekreterarjobb / Landskrona
2020-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2024-11-05) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landskrona kommun i Landskrona Är du intresserad av att jobba med intensivt socialt arbete och har förmågan att frigöra invånarens egna resurser? Då kan du vara perfekt för tjänsten som socialsekreterare på sektionen för ekonomiskt bistånd! Hos oss i Landskrona stad får du möjlighet att arbeta med socialt arbete på riktigt. Vi har fokus på självförsörjning och rätt insats. Målet är att frigöra invånarens egna resurser och coacha mot arbete på den reguljära arbetsmarknaden.
Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Förvaltningen har en målgruppsinriktad organisation bestående av två stora verksamhetsområden; barn- och unga respektive vuxna. Utöver detta finns ett centralt förvaltningskontor bestående av två avdelningar där vi bland annat samlat våra olika specialistfunktioner, nämndadministration och ekonomi.
I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer.
VÄLKOMMEN TILL OSS!
Publiceringsdatum2020-04-01ArbetsuppgifterInom Sektionen för ekonomiskt bistånd arbetar vi med myndighetsutövning och ansvarar för att bedöma, utreda och följa upp insatser som syftar till att leda till självförsörjning i första hand. Vi har klienten och vägen till självförsörjning i fokus. Som socialsekreterare ansvarar du för att tillsammans med klienterna upprätta handlingsplaner med tydliga mål som sedan följs upp kontinuerligt. Visionen inom hela individ- och familjeförvaltningen är av egen kraft och tillsammans når vi längre. Vilket innebär att vi har ett tydligt invånarperspektiv och att det är invånarens egna resurser som ska frigöras och att samverka med andra verksamheter är av stor vikt.
Sektionen för ekonomiskt bistånd är i en utvecklingsprocess (bland annat genom digitalisering) som innebär att fokus kommer att läggas på planering med klienten mot självförsörjning.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan utbildning som vi finner likvärdig. Har du erfarenhet av ett coachande arbetssätt ser vi det som en positiv merit. Du ska vara väl förtrogen med gällande lagstiftning och tycka om att dokumentera. Du ska trivas med att arbeta för och tillsammans med människor och ha en god förmåga att möta klienten där den befinner sig. Du ska ha ett gott bemötande och vara duktig på att skapa relationer och nätverk. Vi vill också att du har en god förmåga att kommunicera med människor såväl i tal som i skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.
Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss
I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandskrona kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C37087".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Landskrona kommun (org.nr 212000-1140)
Arbetsplats Landskrona stad, Sektionen för Ekonomiskt bistånd
Jobbnummer 5175219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.