Socialsekreterare

Knivsta kommun, Vård och omsorg / Administratörsjobb / Knivsta
2019-06-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2022-06-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Knivsta, Enköping, Håbo, Strängnäs, Sigtuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Knivsta kommun, Vård och omsorg i Knivsta

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!




Publiceringsdatum
2019-06-07

Arbetsuppgifter
Till vår stabila och trevliga grupp söker vi nu en kollega för handläggning av ekonomiskt bistånd och övrigt bistånd till vuxna.

Tjänsten är placerad inom myndigheten, Vuxenenheten. Vuxenenheten ansvarar för utredning och handläggning av ekonomiskt bistånd med relaterade arbetsmarknadsfrågor, utredning och beslut avseende missbruk och beroende, våld i nära relation, flykting mm.

Dina arbetsuppgifter är att utreda, bedöma behov av stöd och besluta om insatser. Du förutsätts medverka i utvecklingen av verksamheten och i olika sammanhang ingå i samverkansgrupper.


Kvalifikationer
Du är socionom eller har en annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig.

Du har erfarenhet av utredningsarbete, myndighetsutövning inom socialtjänsten och är van att arbeta med it-baserat verksamhetssystem för handläggning av ärenden. Du har goda kunskaper kring gällande lagstiftning inom området. Många möten och dokumentation förutsätter att du uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt i det svenska språket.

Dina personliga egenskaper kännetecknas av att du är serviceinriktad, har integritet och förmåga att skapa förtroende och relationer. Du bör ha ett genuint intresse för och naturlighet i möten med den aktuella målgruppen. Viktigt är att du kan samarbeta, arbeta självständigt och vill bidra till ett gott samarbetsklimat i gruppen och med andra samarbetspartners. Du som person trivs bra i ett omväxlande och flexibelt arbete eftersom tjänsten innebär stor variation inom målgruppen. Erfarenhet av myndighetsarbete är ett krav liksom att du är van att arbeta i verksamhetssystemet Procapita.

ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-21
Ange följande referens när du ansöker: A884675
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wallinder maria.wallinder@knivsta.se 018-347000

Företag
Knivsta kommun, Vård och omsorg

Adress
Knivsta kommun, Vård och omsorg
Knivsta kommun
74175 Knivsta

Kontorsadress
Centralvägen 18 Knivsta

Jobbnummer
4829118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Knivsta kommun, Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Knivsta kommun, Vård och omsorg: