Socialsekreterare
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2019-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2023-01-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Socialförvaltningen söker:Socialsekreterare till Individ och Familjeomsorgen Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserad i fyra enheter; myndighetsenheterna Barn- och Familj, Ungdom- och Vuxen (inklusive ensamkommande flyktingbarn), Försörjningsstöd- och Reception samt Öppna enheten. Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-18 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd. Myndighetsenheten söker nu två socialsekreterare till enheten Barn- och familj, en tillsvidaretjänst och ett vikariat. ArbetsuppgifterSom socialsekreterare i vår enhet får du arbeta med att ta emot och utreda ansökningar/anmälningar gällande barn upp till 16 år. Du har vidare som arbetsuppgift att följa upp och säkerställa att de beviljade insatserna leder rätt. Du tillämpar bland annat SoL och LVU-lagstiftningen. Du arbetar nära din närmaste beslutsfattande chef och har ett nära samarbete med dina kollegor både inom enheten samt över enhetsgränserna. Arbetet innebär ett stort mått av samverkan med både interna och externa samverkanspartners.Vi jobbar fortlöpande med kompetensutveckling och du kommer att erbjudas utbildningar inom området. Du kommer även att ingå i vårt traineeprogram där du handleds och kompetensutvecklas utifrån dina egna förutsättningar. Du får även extra stöd och handledning av en erfaren socialsekreterare vid svårare ärenden och bedömningar.KvalifikationerSocionomexamen, gärna med flerårig erfarenhet från arbete med barn och familjer inom myndighetsutövning samt goda kunskaper i SoL- och LVU lagstiftningen. Utifrån arbetets komplexitet och svårighetsgrad kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och mognad.Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper om BBIC (Barns behov i centrum), då vi arbetar utifrån BBIC-modellen. Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt ha förmåga att sammanställa och dokumentera komplexa sammanhang.Du ska ha god förmåga att skapa relationer, kunna analysera, sammanfatta samt dra slutsatser i det dagliga arbetet med barnets bästa i centrum. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken. B- körkort är ett krav. UpplysningarTillsvidareanställning och vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse. I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.Sista ansökningsdatum är 2019-04-30. Intervjuer kommer att ske fortlöpande.Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.KontaktpersonInga-Lill Olausson Enhetschef Barn- och familj0640-168
64inga-lill.olausson@krokom.se Fackliga företrädare når du via kommunens växel 0640-161 00
Publiceringsdatum2019-04-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKROKOMS KOMMUN
KontorsadressOfferdalsvägen 8
Jobbnummer 4725499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.