Socialsekreterare - Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen - Administratörsjobb i Sandviken
Socialsekreterare
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken

Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun är indelad i sju enheter; barn- och familjeenhet, ungdomsenhet, vuxenenhet, ekonomienhet, familjerätt, Sandvikens familjecenter samt boenden för ensamkommande barn. Inom förvaltningens ansvarsområde finns även handläggning av alkoholtillstånd samt ett uppdrag gällande strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDT och barn- och ungdomars delaktighet.

Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens cirka 165 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Vi vet att de flesta socionomers största drivkraft är att tillsammans med andra göra skillnad i människors liv. I Sandviken har vi beslutat oss för att kraftigt förbättra möjligheterna att utföra ett socialt arbete med god kvalité. Vi har därför förstärkt vår bemanning. Vi vet att vi kommit långt i arbetet med att nå hög grad av delaktighet och arbetar kontinuerligt med olika former av kompetensutveckling.

Barn- och familjeenheten består av socialsekreterare, familjehemssekreterare, enhetschef och gruppledare samt assistenter för avlastning av administrativa- och vissa andra arbetsuppgifter. Öppenvårdsinsatserna sker via vårt Familjecenter.

Vi har tillgång till både intern och extern handledning. Fortbildning sker kontinuerligt
för IFO- gemensamma områden samt arbetsgruppens aktuella förbättringsområden. Vi är en arbetsgrupp med positivt arbetsklimat och stor öppenhet för nya idéer och utveckling.
Om du har begränsad erfarenhet av målgruppen och/eller myndighetsutövning kan vi erbjuda individuellt utformad introduktion.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.


Publiceringsdatum
2018-05-21

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är handläggning enligt SoL och LVU med inriktning på barn, 0-12 år, deras familjer och nätverk. Du skall utreda och bedöma barn och familjers resurser och biståndsbehov samt besluta om och följa upp olika insatser. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv, där kontakt och tid med barn prioriteras, i kombination med nätverksarbete och signs of safety.


Kvalifikationer
Du skall vara utbildad socionom. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården eller annat psykosocialt arbete med målgruppen. Du skall ha goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du skall ha god förmåga att arbeta självständigt och till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller stora krav på dokumentation.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 68-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Nilsson jan.nilsson@sandviken.se 026-24 13 93

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
4155972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: