Socialsekreterare
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
2017-07-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2024-10-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Socialsekreterare vuxensektionen
Vill du känna att ditt arbete är meningsfullt och ger samhällsnytta? Är du intresserad av att arbeta i en organisation med hög ambitionsnivå och resurser att uppnå hög kvalitet?
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2017-07-18Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare i vuxensektionen på Medborgarförvaltningen. Vuxensektionen består av en myndighetsdel och en öppenvårdsdel (Råd- och behandlingsenheten) där målgruppen för socialsekreterarna är vuxna personer över 20 år, framförallt med missbruksproblematik.
Råd- och behandlingsenhetens öppenvård arbetar med personer från 13 år och uppåt. I sektionen arbetar ca 20 personer.
Arbetet innefattar utredning och bedömning av behov enligt SoL och LVM samt att följa upp beslutade insatser. I arbetet ingår kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. I arbetet ingår nära samarbete med såväl interna som externa samverkanspartners.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete i en erfaren arbetsgrupp som präglas av prestigelöshet och samarbete. Du erbjuds extern handledning med dina kollegor, friskvård samt flexibel arbetstid.
Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap och intresse kring aktuell lagstiftning och är bekväm med dokumentation, samt att arbeta med personer i behov av stöd och hjälp. Du har förmåga att kombinera engagemang och distans i arbetet och trivs med att samarbeta med andra. Du bör ha vana av att möta personer i utsatthet och gärna kunskap om missbruk och beroende. Sökande bör ha körkort.
Datavana är ett krav, vi använder oss av verksamhetssystemet Treserva. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättningsgrad
100 %
Tillträdesdag
Efter överenskommelse
Upplysningar
Sektionschef Pernilla Ståhl, 0370-37 74 10
Gruppledare Linda Stenberg, 0370-37 74 10
Fackliga företrädare: Vision Diana Oskarsson 0370-37 72 48 eller SSR Karolina Sköld 0370-37 74 80
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-13.
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Du söker tjänsten via knappen Sök tjänst
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: MBF:2017:31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStåhl Pernilla
pernilla.s.stahl@varnamo.se 0370-377772
FöretagVärnamo kommun
AdressVärnamo kommun
Stadshuset, kyrktorget 1
33183 Värnamo
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3608607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.