Socialsekreterare
Lunds kommun, Utredning och uppföljning, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Lund
2016-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2019-05-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Utredning och uppföljning, Socialförvaltningen i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 116 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Socialförvaltningen i Lund arbetar med att barn och unga ska få en så bra uppväxt som möjligt. Det handlar om hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Vi har också många stödinsatser för vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, personer i behov av försörjningsstöd eller arbetsmarknadsåtgärder samt flyktingar.
Publiceringsdatum2016-01-28ArbetsuppgifterUtredningsenheten inom verksamhetsområdet Vuxen söker två socialsekreterare med inriktning socialpsykiatri. Den ena tjänsten syftar till att förstärka den socialpsykiatriska utredningsdelen. Socialförvaltningen i Lund har genom att redovisa sina höga ambitioner gällande målgruppen fått ekonomiskt stöd från Socialstyrelsen. Den andra tjänsten innebär att du går in som ersättare för en kollega som flyttar norröver, och därför avslutar sin anställning.
Utredningsenheten omfattar personalmässigt en enhetschef, en biträdande enhetschef, en administratör, åtta socialsekreterare med inriktning vuxenstöd/missbruk och fem socialsekreterare med inriktning socialpsykiatri. Förstärkningen innebär att vi blir sex utredare med inriktning socialpsykiatri.
Vi ansvarar för allt utredningsarbete och all myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Den övergripande arbetsuppgiften är handläggning av vuxnas, över 25 år, ärenden enligt socialtjänstlagen. För socialsekreterarna med socialpsykiatrisk inriktning är fokus att utreda enskildas behov av olika stödinsatser utifrån deras psykiska funktionsnedsättning, samt att följa upp de insatser som beviljats. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor inom enheten men också övriga inom socialtjänsten, samt andra viktiga samverkanspartners, som t ex vuxenpsykiatrin.
På enheten får du regelbunden handledning och annan kompetensutveckling. Vi är måna om ett välstrukturerat arbetssätt, en hög kunskapsnivå och ett aktivt utvecklingsklimat. Vi tillämpar flextid och har subventionerad friskvård.
KvalifikationerVi söker er som har socionomexamen och erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten. Har du psykiatrikompetens och erfarenhet av arbete i datorsystemet Procapita är detta meriterande.
Vi förväntar oss att du:
• har ett trevligt sätt och god förmåga att kommunicera
• både arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga
• känner engagemang för personer med psykiska funktionsnedsättningar
• förkunskap inom psykiatri/socialpsykiatri är meriterande
• vill vara med och bidra i utvecklingsarbetet av enheten
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-10
Ange följande referens när du ansöker: SOC 16-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunnar Nordberg, Enhetschef 046-35 54 93
Facklig kontaktKia Birgersson, Vision 046-35 52 97
Helena NIlsson, SSR 046-355736
FöretagLunds kommun, Utredning och uppföljning, Socialförvaltningen
AdressLunds kommun, Utredning och uppföljning, Socialförvaltningen
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22222
Jobbnummer 2640198
Observera att sista ansökningsdag har passerat.