Socialsekreterare

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Publiceringsdatum
2015-06-18

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare tar du emot ansökningar och anmälningar, utreder, bedömer och analyserar behov hos individen samt fattar beslut om stöd och insatser. Detta gör du genom samtal med individen och dokumentation i verksamhetssystemen. Du arbetar utifrån Socialstyrelsens olika bedömningsinstrument.

Efter beslut ska du kontinuerligt följa upp de genomförda insatserna. Arbetet ska vara processinriktat och motivera till förändringsprocesser hos individen.

Du ska samverka med externa och interna samarbetspartners och arbeta förebyggande. I arbetet ingår att tydligt kunna informera kommuninvånarna om verksamheten och arbetet.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Du ska ha kunskap inom relevant verksamhetsområde och kunskap om gällande lagstiftning.

God datorvana samt goda kunskaper i svenska språket både skriftligt och muntligt då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Det är önskvärt med utbildning och/eller kunskap om samtalsteknik.

Du ska ha ett intresse för andra människor och vara intresserad av mötet med dem.

Du ska vara utvecklingsbenägen och hålla dig ajour med gällande lagstiftning.

Praktiska förutsättningar och övriga krav

Körkort är meriterande. 

Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en trygg och stabil personlighet.

Anställningsvillkor
Tillsvidare

Heltid

Tillträde: 2015-09-15 eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 2015-07-23

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare 100%

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Strandberg, Verksamhetschef carina.strandberg@salem.se

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Rönninge
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säbytorg !6, Salem

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2357298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: