Socialsekreterare
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2015-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2024-09-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen.
Socialförvaltningen i Falun är organiserad i tre sektioner; Barn- och familj, LSS- samt Vuxensektionen. Övergripande finns en stab som delvis är organiserad i en administrativ enhet och delvis direkt underställd förvaltningschef. Förvaltningens budget är drygt en halv miljard med ca. 650 medarbetare.
Socialförvaltningen i Falun är organiserad i tre sektioner, Barn-och familj, LSS samt vuxensektionen. Denna tjänst tillhör Familjerättsgruppen inom Barn och familjesektionen.
Familjerättsgruppen bildar tillsammans med Resursgruppen en gemensam enhet. Familjerättsgruppen består av sex medarbetare och flera har lång erfarenhet av familjerättsligt arbete.
Publiceringsdatum2015-02-02Dina arbetsuppgifterFamiljerättsgruppen har till uppgift att utföra vårdnads-boende- och umgängesutredningar, adoptionsutredningar, fastställa faderskap samt erbjuda samarbetssamtal. Vi arbetar även med andra familjerättsliga frågor. Mycket av vårt arbete styrs av regeler i föräldrabalken och sker på uppdrag från Tingsrätten. Utredningsarbete kräver en god förmåga att uttrycka sig i skrift. Du bör även vara en god samtalsledare då det familjerättsliga arbetet innebär många personliga kontakter och även barnsamtal. Det är ett varierande och utvecklande socialt arbete inom en särskild del av socialförvaltningen.
Tillräckliga kvalifikationer
Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig (from 2014-07-01 se SOSFS 2014:7). Som person vill vi att du har en god samarbetsförmåga, arbetar strukturerat, kan uttrycka dig väl i skrift och har en god förmåga att skapa relationer. Tjänsten kräver B-körkort.
Meriterande kvalifikationer
Det är en stor fördel om du har erfarenhet av familjerättsarbete.
Övrig informationVi erbjuder kontinuerlig handledning och har flexibel arbetstid.
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Rikspolisens belastningsregister.
Anställningsvillkor
Befattningen är en visstidsanställning på heltid. Tillträde 2015-05-01.
Så ansöker duI urvalsprocessen läggs stor vikt vid hur kandidaten har svarat på urvalsfrågorna, dvs. de frågor som ställs i samband med själva ansökan.
Upplysningar
Enhetschef Lena Lundh Pettersson tfn 023-82466
Fackliga företrädare
Jan Nyberg SSR, tfn 023-82167
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningEnl avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
KontorsadressFalu kommun
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2150348
Observera att sista ansökningsdag har passerat.