Socialsekreterare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2015-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2023-05-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2015-01-07

Arbetsuppgifter
Enheten för ekonomiskt bistånd och flyktingmottagning består av en mottagningsgrupp och en rehab grupp, en flyktingsekreterare och en boendesekreterare och en assistent.
Vi söker nu en ersättare för vår nuvarande flyktingsekreterare som flyttar till Norge.

Partille kommun har idag en överenskommelse om ett mottagande av 50 flyktingar per år. Flyktingmottagningen består idag av en flyktingsekreterare på heltid samt jobbcoach på 25% med placering på Arbetsmarknadsenheten. Vi har ett gott samarbete med Af Etablering och uppbyggda verksamheter med stöd av andra förvaltningar inom kommunen i vårt integrationsarbete. Vi har ett mycket nära samarbete med vår arbetsmarknadsenhet, enheten för barn och unga samt missbruksenheten.

Vi kan erbjuda en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, "högt i tak", trevliga kollegor som trivs med att gå till arbetet.

Du kommer att ha rätt till processhandledning.

Kvalifikationer
Vi vill att du har socionomexamen och några års erfarenhet av självständigt integrations- och introduktionsarbete, kunskap om handläggning av försörjningsstöd i verksamhetssystemet Treserva. Du skall ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, ett helhetsperspektiv i dina beslut, är strukturerad och kan arbeta effektivt och självständigt.
Personlig lämplighet är av största vikt.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-04-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-21
Ange följande referens när du ansöker: A442677
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Netzén, Enhetschef 031-792 10 70
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 031-792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
2119054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: