Socialsekreterare

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2014-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2024-09-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Socialförvaltningen, Barn- och familjesektionen, Barn och familjesektionen, insats

7 tjänster.

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Barn- och familjesektionen söker socialsekreterare. Barn och Familjesektionen befinner sig i ett intressant utvecklingsarbete där hela personalen bland annat utbildats i Signs of safety metoden. Under det senaste året har det gjorts stora satsningar på öppenvården, och vi har arbetat med att skapa en organisation som främjar helhetssynen på de barn och familjer som är i behov av socialtjänstens stöd och insatser.

Under våren 2014 sjösätter vi vår nya organisation som kommer bestå av: Mottagningsenheten, Barn och ungdomsenheterna 1,2, Resursenheten, Familjerättsenheten, Öppvårdsenheten Dialogen samt BUBO som är Falu kommuns eget HVB-hem.

På grund av babyboom, pensionsavgång och nyrekrytering behöver vi nu tillsätta sju vikariat på mottagningsenheten, enheterna Barn och ungdom samt resursenheten.

Anställningsvillkor
Befattningen är en visstidsanställning på heltid. Tillträde fr.o.m. 2014-01-01 t.o.m. 2014-12-31.

Publiceringsdatum
2014-01-08

Dina arbetsuppgifter
Handläggning av ärenden enligt SoL och LVU i mottagningsenheten, Barn och ungdomsenheterna 1 och 2 samt resursenheten.

Mottagningsenheten tar emot och hanterar anmälningar och ansökningar gällande barn och unga.

Barn och ungdomsenheterna 1,2 och 3 utreder, verkställer och följer upp insatser.

Resursenheten ansvarar för rekrytering och stöd till familjehem och kontaktfamiljer/personer.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)

• Socionomexamen eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning.

• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav.

• Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av arbete inom yrket är meriterande.

• Erfarenhet av myndighetsutövning.

• Utbildning inom BBiC och Safety utbildning.

Övrig information
Arbetsgivaren kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret

Upplysningar
Enhetschef Kristina Höij tel: 023:820 42

Enhetschef Lena Berggren tel: 023-820 75

Enhetschef Lena Lundh tel: 023-824 66

Fackliga företrädare
Jan Nyberg, SSR, 023-821 67

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Jobbnummer
1742915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: