Socialsekreterare
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2013-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2024-09-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Socialförvaltningen, Barn- och familjesektionen, Barn- och familjesektionen, utredningsgruppen
2 tjänster
I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.
Socialförvaltningen i Falun är organiserad i tre sektioner Barn- och familj, LSS- samt Vuxensektionen. Övergripande finns en stab som delvis är organiserad i en administrativ enhet och delvis direkt underställd förvaltnings chef. Förvaltningens budget är drygt en halv miljard med ca. 650 medarbetare.
Utredningsenheten är en del av Barn och familjesektionen som består av sju enheter som ansvarar för myndighetsarbete och öppenvård. På utredningsenheten arbetar elva socialsekreterare och en enhetschef.
Barn och familjesektionen befinner sig i ett intressant utvecklingsarbete där bland annat stora delar av personalen utbildats i Signs of safty modellen, och det har under det senaste året gjorts stora satsningar på öppenvården. Det pågår också en organisationsöversyn när det gäller de olika myndighetsgrupperna. Detta har medfört att det nu finns ett behov av att rekrytera socialsekreterare till myndighets sidan.
Anställningsvillkor
Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde fr.o.m. 2013-09-01 Enl övk.
Publiceringsdatum2013-06-26Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare i utredningsenheten arbetar man huvudsakligen med utredningar jml SoL och LVU i ärenden där det finns misstankar om att ett barn (0-18) far illa. Innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att ändras till att även innefatta andra delar av myndighetsarbetet tex mottagningsarbete, uppföljning av insatser och placerade barn när den organisations översyn som pågår är klar i början av nästa år.
Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Stor vikt lägs vid persoliga egensakaper.
Meriterande kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet i yrket och då gärna av myndighetsarbete inom Barn och familjeområdet. BBiC och Signs och Safty utbildning.
Upplysningar
Enhetschef Linn van Bruggen 023-82074,
linn.vanbruggen@falun.seEnhetschef Lena Berggren 023-82075,
lena.berggren@falun.seMetodhandledare Auli Eriksson 023-82949,
auli.eriksson@falun.seFackliga företrädare
Jan Nyberg, SSR, 023-821 67
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
Jobbnummer 1593326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.