Socialsekreterare

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2013-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2024-09-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Socialförvaltningen, Barn- och familjesektionen, Barn- och familjesektionen, utredningsgruppen

2 tjänster

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Socialförvaltningen i Falun är organiserad i tre sektioner Barn- och familj, LSS- samt Vuxensektionen. Övergripande finns en stab som delvis är organiserad i en administrativ enhet och delvis direkt underställd förvaltnings chef. Förvaltningens budget är drygt en halv miljard med ca. 650 medarbetare.

Utredningsenheten är en del av Barn och familjesektionen som består av sju enheter som ansvarar för myndighetsarbete och öppenvård. På utredningsenheten arbetar elva socialsekreterare och en enhetschef.

Barn och familjesektionen befinner sig i ett intressant utvecklingsarbete där bland annat stora delar av personalen utbildats i Signs of safty modellen, och det har under det senaste året gjorts stora satsningar på öppenvården. Det pågår också en organisationsöversyn när det gäller de olika myndighetsgrupperna. Detta har medfört att det nu finns ett behov av att rekrytera socialsekreterare till myndighets sidan.

Anställningsvillkor
Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde fr.o.m. 2013-09-01 Enl övk.

Publiceringsdatum
2013-06-26

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i utredningsenheten arbetar man huvudsakligen med utredningar jml SoL och LVU i ärenden där det finns misstankar om att ett barn (0-18) far illa. Innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att ändras till att även innefatta andra delar av myndighetsarbetet tex mottagningsarbete, uppföljning av insatser och placerade barn när den organisations översyn som pågår är klar i början av nästa år.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Stor vikt lägs vid persoliga egensakaper.

Meriterande kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet i yrket och då gärna av myndighetsarbete inom Barn och familjeområdet. BBiC och Signs och Safty utbildning.

Upplysningar
Enhetschef Linn van Bruggen 023-82074, linn.vanbruggen@falun.se
Enhetschef Lena Berggren 023-82075, lena.berggren@falun.se
Metodhandledare Auli Eriksson 023-82949, auli.eriksson@falun.se

Fackliga företrädare
Jan Nyberg, SSR, 023-821 67

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Jobbnummer
1593326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: