Socialsekreterare

Stockholms stad; Socialjouren / Administratörsjobb / Stockholm
2012-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2013-07-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Socialjouren i Stockholm

Stockholms Stad
Socialförvaltningen
Socialjouren

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Stockholms stad har beviljats medel av Europeiska Socialfonden för att under två år utveckla en modell för kompetensutveckling av socialsekreterare som arbetar med barn- och ungdomsärenden i staden.Socialjouren söker därför en metodutvecklare.
1 plats(er).Arbetet syftar till att undersöka och skapa förutsättningar för socialjouren att arbeta med evidensbaserad praktik och att implementera den. Arbetet ska ske i nära samverkan med stadsdelarnas barn- och familjegrupper, så att samverkan mellan socialjouren och stadsdelarna främjas.
Metodutvecklaren ska arbeta utifrån socialjourens förutsättningar.
Kartlägga enhetens målgrupp, vanligaste problem/anmälningsorsak - kopplat till uppdraget.
Identifiera behov av förändring av arbetssätt.
Föreslå alternativa metoder och kompetensinsatser för medarbetare utifrån evidensbaserad praktik (EBF)
Arbeta med EBP, Resultatbaserad styrning (RBS)och BBIC implementering.
Stödja och handleda arbetsledare och medarbetare i EBP.
Dokumentera och gärna skriva artiklar gällande goda exempel eller erfarenheter inom EBP på socialjouren och i samverkan med stadsdelarna
Metodutvecklaren ska ha en socionomexamen och ha erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare med myndighetsutövning. Förmåga att se saker i ett helhetsperspektiv och förmedla detta. Erfarenhet av att arbeta strategiskt och målinriktat.
Ha erfarenhet av att inhämta fakta för utredning/processkartläggning och att analysera resultat och utfall.
Utifrån inhämtad kunskap om målgruppen och dess behov arbeta strukturerat i dialog och samverkan på olika nivåer och med samverkanspartners.
Vara inläst på forskning, kunna förklara och ha förmåga att implementera teorier
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: 6 månader eller längre.
Arbetstid: Dagtid. Arbetet kan innebära arbete på obekväm arbetstid, men ska i huvudsak vara dagtid.
Som metodutvecklare kommer man delta i en universitetskurs på avancerad nivå om 7,5 högskolepoäng. Utbildningen är obligatorisk och kommer att löpa under de två år projektet bedrivs.
Metodutvecklaren kommer även att delta i ett nätverks som sammankallas och hålls av projektledaren vid utvecklingsenheten på Socialförvaltningen. Syftet är att utbyta erfarenheter samt få handledning i strategiskt utvecklingsarbete.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Maj-Stina Samuelsson,08/50840002

Ann-Marie Strömberg, SACO/SSR, 08-50825335 (facklig)
Tommie Thunström, Vision, 076-1225580 (facklig)

Tillträde: 2012-11-02.

Publiceringsdatum
2012-10-11

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: 2014-10-31.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-01
Ansökan skickas till:
Socialjouren
Ange följande referens när du ansöker: A17811
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Socialjouren

Adress
Stockholms stad; Socialjouren
Socialförvaltningen

Jobbnummer
1362723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Socialjouren

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Socialjouren: