Socialsekreterare - inriktning missbruk

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Publiceringsdatum
2015-03-10

Arbetsuppgifter
Lekebergs kommun söker nu socialsekreterare till Vuxenenheten med fokus på handläggning av ärenden av vuxna personer med missbruk. Vi söker dig som har engagemang för socialt arbete och är öppen och nyfiken på förbättringsarbete med fokus på brukarnas behov.

Vuxenenheten har en helhetssyn på både människa och verksamhet och våra socialsekreterare arbetar idag med personer över 21 år i ärenden gällande ekonomiskt bistånd, dödsboanmälan samt missbruk.
Enheten arbetar för att ge individuellt anpassat stöd som utgår från den enskildes behov och som syftar till att bidra till en förbättrad livssituation. Intern och extern samverkan är naturliga inslag i vardagsarbetet, samt deltagande i ett aktivt utvecklingsarbete är självklara delar i arbetsuppgifterna.
Som socialsekreterare kommer du i huvudsak att utreda enskilda individers behov av insatser utifrån missbruk/beroendeproblematik jml SoL och LVM. Du kommer att fatta beslut om adekvata insatser utifrån utredning samt följa upp insatser. Tjänsten kommer till del också att innehålla handläggning av andra områden inom vuxenenheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens områden med fokus på handläggning av missbruk.
• har körkort med behörighet B.

Det är meriterande om du har ASI och MI utbildning.
Vi vill också att du har god samarbetsförmåga och är öppen för att arbeta flexibelt. Noggrannhet i handläggning och gott bemötande med utgångspunkt i att stärka individens egen förmåga är också viktiga egenskaper.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-24
Ange följande referens när du ansöker: A456720
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Nilsson, Enhetschef 0585-487 00(vxl)

Facklig kontakt
Facklig representant växel 0585-487 00

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
2198634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: