Socialsekreterare - Familjerätt

Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredni / Administratörsjobb / Kalmar
2015-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare - Familjerätt" (publicerad 2016-07-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredni i Kalmar

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Publiceringsdatum
2015-04-15

Arbetsuppgifter
Vid socialförvaltningens familjerätt arbetar fem socialsekreterare/familjerättssekreterare och en faderskapshandläggare/administratör. Vi arbetar med allt förekommande arbete inom det familjerättsliga området.

I huvudsak innebär arbetet vårdnads- boende och umgängesärenden, samarbetssamtal, faderskapsutredningar samt handläggning av adoptioner. Vi erbjuder utbildning för blivande adoptivföräldrar och grupper för barn till separerade föräldrar. I arbetsuppgifterna ingår också att leda dessa utbildningar.

Kvalifikationer
En av våra kollegor ska vara tjänstledig för att prova annat arbete, därför söker vi nu en vikarie. Du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten och en god förmåga att föra svåra samtal. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat familjerättsligt arbete och har hanterat samtal med familjer i kris. Det är också viktigt att du har goda kunskaper i rådande lagstiftning samt god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i skrift. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt och bemötande samt kan hålla barnets bästa i fokus i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta såväl internt som externt och du trivs i en roll där du självständigt och tillsammans med kollegor planerar och organiserar dina arbetsuppgifter. Du skall ha en god känsla för dina
egna och andras roller i ett teamarbete då du kommer att ingå i en arbetsgrupp där fem kollegor delar på uppdragen. Som person är du strukturerad, engagerad och noggrann.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariat sex månader, ev förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-06
Ange följande referens när du ansöker: T22/2015
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Birgitta Jansson, Enhetschef 0480-45 09 40

Facklig kontakt
Åsa Holmberg, Akademikerförbundet SSR 0480-45 08 77
Birgitta Jönsson, Vision 0480-45 08 18

Företag
Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredning

Adress
Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredning
Box 611
39126 KALMAR

Kontorsadress
39128

Jobbnummer
2248573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredni

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredni: