Socialsekreterare - familjehemsenheten

Kalmar Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Kalmar
2019-06-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare - familjehemsenheten" (publicerad 2022-10-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar Kommun, Socialförvaltningen i Kalmar

Kalmar växer och vi är snart 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!


Publiceringsdatum
2019-06-19

Arbetsuppgifter
Inom familjehemsenheten arbetar vi med rekrytering av HVB-hem, familjehem, jourhem, kontaktfamiljer, samt kontaktpersoner enligt SoL och LSS. Som socialsekreterare hos oss arbetar du med handläggning samt råd och stöd till familjehem och jourhem. Inom enheten ingår också uppföljning av kontaktpersoner enligt LSS.

Arbetet som familjehemssekreterare innebär att stödja familjehemmen i sina uppdrag samt tillsammans med kollegor organisera och hålla i utbildningar och gruppverksamhet till familjehemmen. Arbetet utgår från ett teamtänk kring det placerade barnet där barnets socialsekreterare är viktigaste samarbetspartner.

Arbetet är utåtriktat, innebär besök i uppdragstagarens hem och kräver ett tätt samarbete med kollegor inom förvaltningen samt att behålla barnets bästa i fokus. Då en del av familjehem inte finns i vårt närområde förekommer det resor i arbetet.
Vi använder Procapita som IT-stöd.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har dokumentationsvana inom socialt arbete. Som person är du lugn, trygg och har förmåga att skapa förtroende. Du har också god förmåga att bygga och förhålla dig till många relationer. Det är meriterande med erfarenhet inom socialt arbete, särskilt inom familjehemsvården och/eller familjebehandling. Vi ser gärna att du har kunskap i vårt dokumentationsstöd ProCapita. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse., upphör: Vikariat 12 månader.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-15
Ange följande referens när du ansöker: T13/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Minna Ljungberg 0480-45 09 99
Birgitta Jansson 0480-45 09 40

Företag
Kalmar kommun, Socialförvaltningen

Adress
Kalmar kommun, Socialförvaltningen
Box 611
39126 KALMAR

Kontorsadress
39128 Kalmar

Jobbnummer
4839442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar Kommun, Socialförvaltningen: