Socialsekreterare - Familjehemsenheten
Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredni / Administratörsjobb / Kalmar
2015-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare - Familjehemsenheten" (publicerad 2017-08-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredni i Kalmar I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Publiceringsdatum2015-10-07ArbetsuppgifterFamiljehemsenheten arbetar med rekrytering av familjehem, jourhem, kontaktfamiljer, samt kontaktpersoner enligt SoL och LSS. Därutöver består arbetsuppgifterna av handläggning och att ge råd och stöd till familjehem och jourhem. Inom enheten ingår också uppföljning av kontaktpersoner enligt LSS.
Vi förstärker nu gruppen och söker nu handläggare som ska arbeta med att rekrytera, utreda och ge stöd åt familjehem till ensamkommande flyktingbarn.
Arbetet består av att rekrytera lämpliga familjehem till ensamkommande flyktingbarn, utreda familjehem dit ensamkommande flyktingbarn kommer med anknytning samt handlägga och ge stöd till dessa uppdragstagare.
Arbetet är utåtriktat och innebär en del resor då vi gör besök i uppdragtagarens hem. Vårt arbete kräver ett tätt samarbete med kollegor inom förvaltningen och att behålla barnets bästa i fokus.
Vi använder Procapita som datorstöd.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har en dokumentationsvana inom socialt arbete. Som person är du lugn, trygg och har förmåga att skapa förtroende.
Meriterande är erfarenhet av arbete inom områdena ensamkommande flyktingbarn, familjehem eller rekryteringsarbete. Vi ser gärna att du har kunskaper i vårt dokumentationsstöd ProCapita. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen varar nio månader med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-25
Ange följande referens när du ansöker: T51/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMinna Ljungberg, Enhetschef Familjehemsenheten 0480-45 37 67
Facklig kontaktMaj-Lis Lindberg, Vision 0480-45 02 21
Åsa Holmberg, Akademikerförbundet SSR 0480-45 08 77
FöretagKalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredning
AdressKalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - mottagning och utredning
Box 611
39126 KALMAR
Kontorsadress39128
Jobbnummer 2466736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.