Socialpedagog till Emausskolan

Västerås kommun / Behandlingsassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Välkommen till Emausskolan, vi söker dig som är socialpedagog!

Emausskolan är en f- åk 6 skola som har tvåspråkig grundskoleverksamhet från f- åk 3 i sverigefinska klassen. Med närhet till idrottsplats, kultur och grönområden har vi en stor variation till goda lärmiljöer. Inkluderande lärmiljöer är viktigt för oss för att våra elever ska kunna utvecklas så långt som möjligt. Vi är stolta över vårt värdegrundsarbete STAR.

Läs mer om vår skola på: https://skola.vasteras.se/grundskolor/emausskolan.html

Publiceringsdatum
2022-09-26

Arbetsuppgifter
Som socialpedagog arbetar du i ett team tillsammans med speciallärare och specialpedagoger, fritidspedagoger och ämneslärare. Tjänsten innebär ett varierande arbete och du kommer i många sammanhang vara kunskapsbärare och ambassadör för värdegrundsarbetet gentemot elever, föräldrar, lärare och fritidspedagoger.

Då det i rollen ingår att arbeta aktivt med och ansvara för det förebyggande värdegrundsarbetet blir du en del av elevhälsoteamet och i nära samarbete med rektor tar du beslut om olika former av insatser. I tjänsten kommer du också att arbeta med att initiera, genomföra och följa upp arbete för social träning, konflikthantering, integration och rastaktiviteter. En mycket viktig del av uppdraget består i att möta eleverna i olika sammanhang, vara en trygg förebild och uppmuntra till dialog, delaktighet och inkludering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socialpedagog eller har annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet. Vi vill att du som söker är nytänkande och engagerad och har förmåga att strukturera och planera så dina arbetsuppgifter blir del av ett systematiskt kvalitetsarbete. Du har öppet sinne och nyfiken på att vara del av något nytt, en bra lagspelare helt enkelt!

I den här rekryteringen kommer vi att be om ett utdrag ur belastningsregistret.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2022-10-01 eller enligt överenskommelse. , upphör: 2023-06-15 . Vikariat från 2022-10-01 till 2023-06-15.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västerås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/00817".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerås kommun (org.nr 212000-2080)

Arbetsplats
Västerås stad, Barn- och utbildningsförvaltningen

Kontakt
Rektor/Enhetschef
Antoinette Ahlberg
antoinette.ahlberg@vasteras.se
021-398179

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Västerås kommun

Jobbnummer
7015346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås kommun: