Socialkontoret söker beteendevetare eller motsvarande till Utred
Linköpings kommun, Socialkontoret / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Socialkontoret i Linköping Linköping är med sina 144 000 invånare Sveriges femte största kommun. Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.
Linköpings kommun sysselsätter cirka 8.000 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare.
Publiceringsdatum2010-10-22ArbetsuppgifterAvdelningen för ekonomiskt bistånd ansvarar för utredningar om ekonomiskt bistånd samt planering av insatser som ska bidra till att biståndssökande på snabbast möjliga väg kan komma ut i egen försörjning. Utredningsfunktionen ansvarar för arbetslivsinriktade utredningar och förberedande insatser inför arbete/studier/sysselsättning, med syfte till egen försörjning för biståndssökanden
• Tillsammans med befintligt team utreda förutsättningar för arbete hos personer som uppbär ekonomiskt bistånd och utifrån utredningarna sedan upprätta handlingsplaner.
• Coacha, handleda och motivera deltagare till egenansvar
• Leda gruppdiskussioner inom ämnen så som samhällsinformation, vardagsekonomi, arbetsmarknadskunskap eller likande teman
• Arbeta evidensbaserat, bidra till verksamhetens utveckling
• Bygga upp nätverk, skapa förutsättningar för samarbete och bibehålla kontakter med samarbetspartners; arbetsgivare, myndigheter så som arbetsförmedling, försäkringskassa samt Landstinget. Organisationer
• Ansvara för arbetsprövningsplatser
Kvalifikationer• Beteendevetare/ Pedagog/ Socionom eller motsvarande
• Ett antal års erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering/utredning/förutsättningar för arbete är meriterande
• Coachande förhållningssätt/ Lösningsfokuserat arbetssätt
• Utbildning i KBT är meriterande
• Kunskap om arbetsmarknadens krav och ha förmågan att bygga upp och underhålla nätverk.
• Dokumentationsvana
Vi söker en kreativ och flexibel medarbetare som har människan i centrum och också klarar balansen för myndighetsutövning. Du bidrar till verksamhetens utveckling, ser möjligheter och har en förmåga att driva utvecklingsprocesser vidare.
Du ska ha personlig mognad, ha god samarbetsförmåga, tillit och ett stort engagemang. Du behöver vara mål- och resultatinriktad samt ha en analytisk förmåga.
Uppdraget kräver erfarenhet och förståelse av arbete med personer med olika former av utmaningar för att komma ut i egen försörjning, liksom mångfaldsmedvetenhet. Stor vikt läggs vid god empatisk förmåga samt förmåga att se möjligheter för olika individer.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-12
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Ange följande referens när du ansöker: 2010:49
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHelena Paulsson - Verksamhetschef, 013-20 66 75
Hans Larsson - Personalchef, 013-20 59 56
Facklig kontaktArne Linder - SACO, 013 - 20 60 06
Marie Eriksson Holm - SKTF, 013-20 73 24
FöretagLinköpings kommun, Socialkontoret
AdressLinköpings kommun, Socialkontoret
Affärsområde HR
58181 Linköping
Jobbnummer 760679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.