Socialförvaltningen söker två placeringssamordnare

Helsingborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Vi söker nu efter två projektanställda placeringssamordnare som kommer ingå i kvalitetsenheten. På enheten finns också förvaltnings- och nämndsekreterare, systemansvariga, jurister, processtöd, IT-resurser samt en chef.

Socialförvaltningen gör inköp av vårdtjänster vilket i huvudsak sker via ramavtal. Arbetet med avtal och avtalshantering vid köp av extern vård är en prioriterad fråga då det är viktigt att detta hanteras på ett korrekt sätt. Under 2023 och 2024 gör förvaltningen en satsning för att höja kvaliteten och en grupp medarbetare kommer ha ett särskilt uppdrag kopplat till detta. Gruppen kommer att bestå av fyra tjänster (100 %) med specialkompetens inom området. De två utannonserade tjänsterna är nyinrättade och kommer att utgöra en betydelsefull del när det gäller avtalshantering, systematisk verksamhetsuppföljning och utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum
2023-02-22

Dina arbetsuppgifter
• Upprätta, administrera och kvalitetssäkra avtal med externa vårdgivare
• Arbeta med utvärdering och uppföljning av dygnsvård
• Medverka i upphandlingsarbete
• Matcha vårdgivare
• Utveckla kvalitetsarbete kring extern vård, vårdkedjor och vårdprocesser
• Bevaka relevant forskning och kunskapsutveckling inom området

Dina arbetsuppgifter handlar om att kvalitetssäkra arbetet kopplat till extern vård. Du kommer därför att vara insatt i de processer som gäller vid tecknande av avtal och vara uppdaterad inom de avtal som förvaltningen använder. Inför och under placeringar stöttar du verksamheten i att tolka avtalsvillkor och för en dialog mellan socialsekreterare, chefer, leverantörer och andra viktiga parter.

Avtalsarbetet innebär främst att avropa från ramavtal men även att genomföra direktupphandlingar av vårdgivare i de fall det behövs. Förvaltningen står inför ett omfattande utvecklingsarbete som handlar om ökad kvalitet och kostnadskontroll i dygnsvården. Du samarbetar med dina kollegor i utvecklingsarbetet, såväl det interna inom gruppen som det externa gentemot verksamhet och vårdgivare. Dina arbetsuppgifter kommer också att omfatta exempelvis förbättringsarbete med processer och rutiner. Det är i gruppen viktigt att hålla en hög kvalitet, ge verksamheten stöd och service men också att medverka till att det är högt i tak och att stötta varandra i arbetet.

Kvalifikationer
Tjänsterna med inriktning mot avtal och kvalitetssäkring är specialisttjänster med fokus på några avgränsade områden. Du som söker behöver vara intresserade av att arbeta med övergripande kvalitetsfrågor som syftar till ökad nytta för den enskilde. Du kommer att ingå i förvaltningens expertgrupp på avtalsfrågor, dygnsvård och externa vårdtjänster och det är viktigt att du trivs med att bygga kunskap löpande som du delar med dig av.

Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning, till exempel statsvetare, socionom, jurist, ekonom.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom socialtjänsten eller annan relevant offentlig verksamhet. Har du erfarenhet av avtalshantering, upphandlingar och/eller kvalitetsarbete är det meriterande.

Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och är van vid att uttrycka dig tydligt och lättförståeligt i tal och skrift. Du är prestigelös och har lätt att etablera goda och hållbara relationer och bidra till en positiv arbetsmiljö. Dina kollegor är till ditt stöd likväl som att du stödjer dem.

Du strukturerar det dagliga arbetet på egen hand men kan också planera om utifrån olika prioriteringar. Du trivs med att arbeta i grupp och ser arbetsuppgifterna som ett gemensamt uppdrag snarare än individuella processer.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.
Intervjuer kommer att ske den 20 och 24 mars. Arbetsprov tillämpas.

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2023-03-08

Anställningsform: Projektanställning, 2 år med möjlighet till förlängning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Kvalitetschef
Gunilla Christiansson
gunilla.christiansson@helsingborg.se
042-10 60 85

Jobbnummer
7473745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: