Socialförvaltningen söker Alkohollagshandläggare

Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Oskarshamn, Mönsterås, Högsby, Hultsfred, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen i Oskarshamn, Kalmar eller i hela Sverige

Oskarshamn en tillväxtkommun.

Vill du bidra till att bygga samhället och göra det goda livet möjligt för Oskarshamns kommuns medborgare? Att jobba hos Oskarshamns kommun ger dig möjligheten! Oskarshamn har ett urstarkt näringsliv med energifokus, ett fantastiskt kust- och inland och ett rikt kultur- och fritidsliv. Vi vill att våra medarbetare drivs av engagemang, respekt, samarbetsförmåga och en helhetssyn. Vi har kraften och energin att utvecklas och förändra.

Publiceringsdatum
2014-02-05

Arbetsuppgifter
Kommunen har ansvar att utreda och besluta om serveringstillstånd. Tillsammans med polismyndigheten har kommunen det primära tillsynsansvaret att tillståndsinnehavarna följer de bestämmelser som gäller för servering av alkoholdrycker. Länsstyrelsen biträder med råd och stöd och följer hur kommunerna tillämpar bestämmelserna i alkohollagen. Folkhälsomyndigheten meddelar allmänna råd och föreskrifter och följer utvecklingen på nationell nivå.

Tjänsten är inrättad på Socialförvaltningens Individ- och Familjeomsorg.

Alkoholhandläggaren skall i första hand svara för handläggning av ansökningar om tillstånd att servera alkoholhaltiga drycker samt ha tillsyn över att servering sker enligt lag och meddelat tillstånd. En del arbetsuppgifter, exempelvis praktiskt tillsynsarbete och vissa utbildningsinsatser, kommer att behöva utföras utanför normal kontorstid. Handläggning sker via dokumentationsprogrammet Alk-T.

Kvalifikationer
Adekvat högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet från alkoholhandläggning. Goda kunskaper i gällande lagstiftning. Du skall kunna arbeta självständigt och kunna ta ansvar för utredningar och beslut samt ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Praktisk erfarenhet av utrednings- och servicearbete är meriterande.
Viktiga personliga egenskaper är öppenhet, samarbetsförmåga, flexibilitet, självständighet, ett serviceinriktat förhållningssätt. Arbetet ställer också höga krav på integritet och social säkerhet och att du kan säkerställa att fastställda tidpunkter hålls.
Körkort och datavana krävs.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-03-01 eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-23
Vi har rökfri arbetstid.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Ange följande referens när du ansöker: A375829
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Kratz, Områdeschef IFO 0491- 88 954 annika.kratz@oskarshamn.se

Facklig kontakt
Ann Holgersson, Vision 0491-76 46 43

Företag
Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen

Adress
Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen
Box 706
57228 Oskarshamn

Jobbnummer
1771181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen: