Socialförvaltningen i Bollebygds kommun söker nämndsekreterare

Bollebygds kommun, Utvecklingsenheten / Administratörsjobb / Bollebygd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bollebygd, Härryda, Lerum, Borås, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bollebygds kommun, Utvecklingsenheten i Bollebygd

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens socialtjänst och hälso- och sjukvård. I förvaltningens uppdrag återfinns både myndighetsutövning samt verkställighet av insatser för personer som har behov av äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, LSS samt kommunal primärvård. Förvaltningen består av cirka 250 medarbetare.

Utvecklingsenheten - Din nya arbetsplats?
För socialförvaltningen är det viktigt att lyfta och prioritera utvecklingsfrågor för att på bästa sätt möta dagens och morgondagens utmaningar i Bollebygd. Därför har vi satsat på en Utvecklingsenhet. Utvecklingsenheten ska fungera som en stödjande funktion med syfte att förbättra kvalitén i verksamheterna, och i förlängningen för Bollebygds invånare. Enheten leds av Utvecklingschef, och består av utvecklingsledare, MAS/MAR, systemförvaltare, välfärdssamordnare samt projektledare. I enheten ingår även förvaltningens nämndsekreterare som ska gå på föräldraledighet. Till denna tjänst söker vi nu en vikarie!

Publiceringsdatum
2024-05-28

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare får du en mångsidig, spännande och kvalificerad tjänst där du utgör en länk mellan nämnd och förvaltning. Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndadministrationen för socialnämnden och dess sociala utskott. Du kommer ha ett tätt samarbete med både politiker, förvaltningsledning, chefer och professionella medarbetare för att säkerställa kedjan från utredning till politiskt beslut.

I rollen ingår bland annat
• nämndadministration vilket innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning och utskick av kallelser, protokollskrivning, beslutsexpediering, arkivering etc.
• att vara en stödfunktion för förtroendevalda, förvaltningens chefer och medarbetare inom ansvarsområdet.
• socialnämndens funktionsbrevlåda, vilket innebär hantering av frågor, enkäter, inkomna handlingar, utlämnande av allmänna handlingar etc.
• för förvaltningens och nämndens räkning framställa rapporter och utredningar samt svar på remisser, motioner och medborgarförslag
• att internt och externt utgöra en samverkanspart i frågeställningar kopplat till uppdraget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom statsvetenskap eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig verksamhet och politiskt styrd organisation.

För att lyckas i rollen har du förmåga att strukturera, planera och organisera större processer och involvera olika aktörer samt att hålla uppsatta tidsramar. Du har god förmåga att arbeta både i grupp och självständigt samt att växla mellan praktiskt och strategiskt arbete. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, tryckfrihetsförordningen och dataskyddsförordningen (GDPR).

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att skapa relationer och samarbeta. Du känner stort engagemang för ditt arbete och har förmåga att arbeta självständigt. Att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt är av yttersta vikt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024 49".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bollebygds kommun (org.nr 212000-2973)

Arbetsplats
Bollebygds kommun, Utvecklingsenheten

Kontakt
Utvecklingschef
Sophia Svenjeby
0734 64 74 18

Jobbnummer
8712904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bollebygds kommun, Utvecklingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bollebygds kommun, Utvecklingsenheten: