Socialadministratör till IFO

Krokoms Kommun / Socialsekreterarjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är från och med 2021-01-01 organiserad i fyra enheter; myndighetsenheterna Barn- och Familj, Försörjningsstöd, Öppna enheten och Reception, samt Arbete och integration.
Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-17 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd.
Myndighetsenheten söker nu en socialadministratör med placering på enheten Barn- och familj.

Publiceringsdatum
2021-02-25

Dina arbetsuppgifter
Som socialadministratör i vår enhet arbetar du med administrativa uppgifter inom Socialtjänsten. Du bistår socialsekreterare i deras dagliga arbete och i utredningsarbetet med bland annat dokumentation, arkivering, telefonkontakt, resebokningar och till viss del klientmöten. Som socialadministratör ska du också självständigt utföra administrativa handläggningsuppgifter exempelvis gällande kontaktpersoner och kontaktfamiljer samt att upprätta och följa upp olika avtal.
Du arbetar nära din närmsta beslutsfattande chef, 1:e socialsekreterare och de socialsekreterare som arbetar inom enheten. Arbetet innebär ett stort mått av samverkan med både interna och externa samverkanspartners.

Kvalifikationer
Praktiska och teoretiska kunskaper inom en offentlig förvaltning inriktad mot socialt arbete. Kunskaper inom socialtjänstlagen och besitta förmågan att kunna kommunicera och bemöta klienter på ett professionellt sätt.
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning. Kunskaper och färdigheter inom det sociala arbetets villkor, samt att du delar vår värdegrund och människosyn.
För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget behöver du ha uppnått en personlig mognad, samt ha ett intresse för att arbeta med barn och dess familjer specifikt utifrån myndighetsutövning.
Du ska ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete, samt kunna analysera, sammanfatta och dra slutsatser. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort för personbil är ett krav.
Vi erbjuder:
En liten personalgrupp med nära till kollegor och chef.
Fortlöpande utbildningar i det som behövs för utförandet av uppdraget.
Friskvård på arbetstid.
Möjlighet till semesterväxling.
Lagom storlek på kommun, inte för stor, inte för liten.

Upplysningar
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Sista ansökningsdatum är 2021-03-22.
Intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde efter överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478), https://krokom.se/
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Jobbnummer
5596208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: