Socialadministratör

Årjängs kommun, Stöd och omsorg / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Årjäng, Eda, Arvika, Bengtsfors, Åmål eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg i Årjäng

Årjängs kommun ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland. Kommunen ligger centralt placerad utefter
E 18 mitt emellan Karlstad och Oslo vilket ger närhet till både naturen och staden. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 750 kollegor och goda möjligheter för dig att växa.

Individ- och familjeomsorgen (IFO) är en del av socialtjänsten, och har det yttersta ansvaret för människor i utsatta livssituationer.

Medarbetarna har tillsammans hög kompetens, bred erfarenhet och stort fokus på att sätta individens behov i centrum. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt, viss möjlighet att jobba hemifrån, tillgängligt ledarskap och härliga kollegor.

Publiceringsdatum
2023-11-01

Arbetsuppgifter
Individ och familjeomsorgen har nu behov av att förstärka verksamheten med en socialadministratör.

Socialadministratör är en yrkesroll för dig som vill arbeta med främst administrativa uppgifter inom Socialtjänsten. Arbetsuppgifterna består bland annat av att bistå en socialsekreterare i utredningsarbetet, bland annat med dokumentation, telefonkontakter samt att självständigt kunna utföra administrativa handläggningsuppgifter. Även aktivt förebyggande arbete kring sociala problem ingår. Tillsammans med klienterna försöker vi hitta lösningar som stärker klienternas resurser och möjligheter att leva ett självständigt liv. Vi samarbetar internt och externt, arbetar aktivt utifrån en helhetssyn kring varje unik individ och dennes närverk.

Vi erbjuder en trevlig arbetsgrupp samt en bra introduktion.

Kvalifikationer
Meriterande är eftergymnasial utbildning med inriktning socionom/beteendevetenskap eller socialadministration.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det är en merit om du är bekväm med myndighetsrollen, väl förtrogen med rådande lagstiftning, administrera i system och duktig på att formulera dig i skrift, samt även ha fallenhet för att skapa goda relationer till klienter och samarbetspartners. Det krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt är positiv till teamarbete.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Giltigt Körkort B.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1256546".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Årjängs kommun (org.nr 212000-1835)

Arbetsplats
Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Kontakt
Områdeschef IFO
Jenny Svendsen
jenny.svendsen@arjang.se
057314156

Jobbnummer
8232554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg: