Socialadministratör

Ale kommun, Arbetsmarknads- o försörjningsstödsenheten / Socialsekreterarjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Arbetsmarknads- o försörjningsstödsenheten i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?




Publiceringsdatum
2022-08-23

Arbetsuppgifter
Tjänsten är på arbetsmarknads- och försörjningsstödsenheten som ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsfrågor, mottagande av nyanlända, boende samt budget- och skuldrådgivning.

I rollen som socialadministratör kommer du att ansvara för administrativa arbetsuppgifter på enheten. Samordning kring hyresfakturering, ansvar för sammanställning av rutiner och riktlinjer samt olika typer av administrativa arbetsuppgifter som hanteras på enheten. I uppdraget ingår även handläggning av bistånd enligt socialtjänstlagen.

En stor del av uppdraget innebär samverkan med övriga socialadministratörer på andra enheter, där uppdragen kan skilja sig åt på de olika enheterna, men en gemensam befattningsbeskrivning finns för rollen.

Socialadministratörens roll är att avlasta enheten med administrativa arbetsuppgifter samt ansvara för samordning av dokument.

För uppdraget behöver du vara en god organisatör och vara strukturerad. Du är väl insatt i socialtjänstlagen och särskilt ekonomiskt bistånd.


Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning, till exempel socionom, ekonomi eller samhällsvetenskap. Du bör ha erfarenhet av myndighetsutövning och helst inom ekonomiskt bistånd. Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva är att föredra.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-11-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ale kommun, Arbetsmarknads- o försörjningsstödsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1149408".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ale kommun (org.nr 212000-1439), https://ale.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ale kommun, Arbetsmarknads- o försörjningsstödsenheten

Kontakt
Enhetschef
Joakim Valtin
0303-70 30 00

Jobbnummer
6908371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Arbetsmarknads- o försörjningsstödsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Arbetsmarknads- o försörjningsstödsenheten: