Social Supporttekniker som vill jobba Onsite
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Social Supporttekniker som vill jobba Onsite" (publicerad 2017-08-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Wise IT söker för kunds räkning en driven och skicklig onsite-tekniker som vill ha personligare kontakt med användarna. Gillar du att arbeta självständigt och varierande? Drivs du av att ge god service samt ställas inför tekniska utmaningar?
Kanske är det just dig vi söker?
Om Wise IT
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Om denna position
I rollen som onsitetekniker kommer du att hjälpa IT-användare med dagliga problem. Du kommer ta emot ärenden som kommer in från interna användare samtidigt som du även kommer att åka ut till andra kontor och agera onsite-tekniker på plats. Du kommer mötas av utmanande och nya intressanta uppgifter där du får möjligheten att lösa avancerade klientproblem. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra är felsökning, installation, uppsättning och konfigurering av datorer och kringutrustning med mera. Rollen är bred samt varierande och ger dig möjlighet till stor omväxling i din vardag.
Vem är du?
För att passa in i rollen är du social, mån om att ge användaren bästa service och van att hantera kunder. Då rollen är omväxlande och det händer mycket kan du ställa om snabbt och vara alert. Du känner dig säker på Windows klientoperativ, infrastruktur, kan nätverk, server, skrivare och annat som kan trassla inom IT på arbetsplatsen. Tjänsten kommer att sätta dina tekniska kunskaper på prov och därför vill vi att du har ett minst 1-2 års erfarenhet av likande IT-support arbete. Då du i rollen kommer åka ut till kunderna på olika kontor är körkort ett krav. Vidare ser vi även gärna att du har teknisk kunskap i Active Directory, Exchange/Outlook, Windows 7/8, Windows server 2008/2012 samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Är du den vi söker?
Skicka din ansökan redan idag då jobbet kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag!
För mer information om tjänsten så maila vår kandidatansvariga Johanna Nybom
johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på
rebecca.levy@wiseit.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-03-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktjohanna nybom
johanna.nybom@wiseit.seRebecca Levy
rebecca.levy@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3386485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.