Social Media Support

Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-02-18

Om tjänsten
Som Social Media Support kommer du att hantera kundärenden i sociala medier. Vissa inkommande ärenden löses relativt lätt medan andra är av mer komplex karaktär. Därför är det viktigt att du är en riktig problemlösare och kan kommunicera öppet, hjälpsamt och engagerat. Tjänsten är belägen centralt i Stockholm på ett företag inom e-handelsbranschen. Du kommer vara en del utav företagets ansikte utåt och ständigt arbeta med att förbättra kundnöjdheten.

I din roll som Social Media Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Förbättra kundnöjdheten
• Kommunicera i plattformarna Twitter, Instagram och Facebook
• Tillhörande administrativa arbetsuppgifter

Tjänsten som Social Media Support är ett konsultuppdrag med start omgående, 40h/veckan och kontorstider.

Om dig
Vi söker dig som har kunskap inom sociala plattformar så som Twitter, Instagram och Facebook. Du har erfarenheter från kundservice och känner dig trygg i förhandlingar och konfliktlösningar online samt har förståelsen att kommunikation på sociala plattformar inte sker mellan fyra ögon utan finns där för hela världen att se.

Vidare ser vi att du är en naturlig problemlösare och har förmågan att se helheten i varje utmaning och ärende. Du tar dig an nya utmaningar med stor entusiasm och ser en utveckling för dig själv och ditt team genom att sätta och uppnå mål.

Viktigt för tjänsten är:
• God kommunikationsförmåga
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God data- och systemvana

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Louise Öijermark via Adecco 010 - 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Social Media, Support, Kundservice, Twitter, Instagram, Facebook, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32010".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5105048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

 

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: