Social Media Manager - Affärsområde Omsorg

Team Olivia AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2023-08-08


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Team Olivia AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Team Olivia, ett av Sveriges ledande omsorgsföretag, söker en social media manager till affärsområde Omsorg! I arbetet med att ytterligare stärka våra lokala varumärkens ställning på marknaden och vår närvaro på sociala medier, letar vi efter en engagerad och erfaren person som vill vara med på resan.

Om rollen

Som social media manager är du en del av affärsutvecklingfunktionen, som innefattar arbete med marknadsföring, kommunikation, förvärv, etablering av nya enheter, anbud och entreprenader. Inom affärsområdet erbjuder vi stöd till barn, unga och vuxna inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik (ex. HVB boende, LSS-verksamhet, resursskola), samt äldreomsorg (främst hemtjänst). I teamet har du kollegor som också arbetar med förvärv, etableringar av nya enheter, anbud och annan affärsutveckling.

I rollen är du ansvarig för att driva arbetet med affärsområdets digitala marknadsföring på web och i sociala medier, samt kommunikationen i affärsområdets interna kanal på intranätet. Arbetet genomförs ofta i samarbete med dina kollegor inom affärsutveckling och med andra funktioner ex. representanter från koncernens kommunikationsfunktion, försäljning och verksamhetschefer inom drift. Ansvarsområden inkluderar:

• Stödja arbetet med att ta fram strategier för marknadsföring på web och i sociala medier (i nuläget facebook, instagram och linkedin) för våra lokala varumärken, både mot kunder och som arbetsgivare

• Stödja arbetet med att omprofilera affärsområdets varumärken i enlighet med framtagen varumärkesstrategi

• Leda arbetet med att ta fram årliga publiceringsplaner för web och sociala medier för affärsområdets varumärken

• Leda arbetet med att ta fram engagerande content (ex. text, foto och video) till våra kanaler på web och i sociala medier, i samarbete med koncernens kommunikationsfunktion och verksamheten

• Löpande publicera content i enlighet med framtagen plan och för specifika kampanjer (ex. rekrytering av sommarvikarier, marknadsföring av vår resursskola inför skolvalet)

• Följa upp och analysera resultat av genomförda kampanjer i sociala medier

• Leda arbetet med att ta fram årlig publiceringsplan för affärsområdets interna kanal på intranätet, i linje med koncernens och affärsområdets kommunikationsbehov

• Leda arbetet med att ta fram informativt och engagerande content till den interna kanalen (ex. från interna ledarskapsdagar, kurser, vid öppning av nya enheter eller från säsongsberoende aktiviteter med våra brukare och klienter)

Publiceringsdatum
2023-08-08

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• en eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring

• några års erfarenhet av att ta fram innehåll (ex. text, foto eller video) på eller i samarbete med byrå

• arbetat med att koordinera innehåll på web och i sociala medier

Det är även meriterande om du har erfarenhet av vård och omsorg, samt av sökordsoptimering (SEO / SEM)

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen så tror vi att du har en god förmåga att arbeta strukturerat, i ett högt tempo och med flera projekt samtidigt. Som person är du nyfiken, ödmjuk, flexibel, noggrann, ambitiös och har lätt för att samverka med andra för att nå ett mål. Slutligen är det viktigt att du kombinerar ett kommersiellt och mänskligt perspektiv i allt du gör och motiveras av att förbättra omsorgen i Sverige.

Vad vi kan erbjuda

Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Affärsutvecklingsteamet inom Affärsområde Omsorg är nytt och du kommer få vara med och fortsätta bygga upp funktionen, med särskilt fokus på att vidareutveckla hur vi använder web och sociala medier. Tjänsten är vid vårt huvudkontor i Solna, där de fantastiska kollegorna inom affärsutveckling och flera andra av koncernens funktioner också är placerade. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi har även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.

Om Team Olivia

Team Olivia grundades 2001 och är idag ett ledande omsorgsföretag med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. Vi är etablerade med ett 50-tal bolag under lokala varumärken på drygt 200 verksamhetsställen i Sverige, Norge och Danmark. Styrkan i Team Olivia ligger i att vi strävar efter att kombinera det lilla företagets flexibilitet och lokala entreprenörskap med den stora organisationens resurser, nätverk och finansiella kapacitet.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Team Olivia AB (org.nr 556742-0731)

Arbetsplats
Team Olivia

Kontakt
David Strååt
david.straat@olivia.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Team Olivia AB varit leverantör

Jobbnummer
8014737

Prenumerera på jobb från Team Olivia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Team Olivia AB: