Social IT-supporttekniker till Marginalen Bank
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Till Marginalen Bank söker vi nu en IT-supportmedarbetare som ska stärka deras interna servicedesk och hjälpa de anställda med deras klientrelaterade IT-problem. Vi letar efter en engagerad person som brinner för att ge service som gör skillnad. Är du en positiv problemlösare som trivs i en social miljö? Har du någon tidigare erfarenhet av support och söker nu efter nya utmaningar inom området?
Då är det här rätt roll för dig!
Om företaget
Här på Marginalen Bank finns utmaningar och möjligheter som gör att vi hela tiden får utvecklas och växa. Vi är stolta över vad vi gör och framför allt för att vi har en mångkulturell arbetsplats med runt 20 olika nationaliteter, men också för att vi alltid blickar framåt. Alla som jobbar här hjälper till att bygga Marginalen Bank -- tillsammans. Vill du vara med?
Din vardag
I rollen som supporttekniker kommer du agera 1-st och 2-nd line support med syfte att agera SPOC. Du kommer att hantera inkommande incidenter och beställningar där du får prioritera, åtgärda eller eskalera ärenden. Du kommer att ge support via fjärrstyrning, telefon, ärendehanteringssystem samt on-site på det nya kontoret i centrala Stockholm. Du kommer ingå i ett IT-Driftteam som är uppdelat i tre avdelningar -- IT-Support, Tekniskt Plattform och Systemdrift där du ingår i IT-supportavdelningen.
Vem är du?
För att passa in i rollen är du en lagspelare som har lätt för att ta kontakt med nya människor. Du ger en personlig kontakt med användarna och har lätt för att se användarens behov . Dina tekniska och sociala kunskaper kommer väl på plats hos marginalen bank då det är ett entreprenörsdrivet bolag med högt tempo som behöver drivna, effektiva medarbetare med känsla för noggrannhet, säkerhetstänk och kvalitet. Vidare ser vi gärna att du har:
Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet från teknisk 1st line- och 2nd line-support
Arbetslivserfarenhet av supportering av Microsoftmiljö
Goda kunskaper i Windows 7/10
Goda kunskaper i Windows Server 2008/2012/2016
Arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i Active Directory
Duktig i både svenska och engelska i tal och skrift.
Är du rätt person för rollen?
Tveka inte att ansöka redan idag genom att besvara 5 snabba frågor! Urval sker löpande. Komplettera gärna din ansökan genom att maila ditt CV till Johanna Nybom,
johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy,
rebecca.levy@wiseit.se. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten är du såklart välkommen att kontakta oss!
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-03-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktjohanna nybom
johanna.nybom@wiseit.seRebecca Levy
rebecca.levy@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3367726
Observera att sista ansökningsdag har passerat.