Snabblärd och serviceglad Helpdeskmedarbetare
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Örebro
2012-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Snabblärd och serviceglad Helpdeskmedarbetare" (publicerad 2013-02-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Örebro,
Hallsberg,
Lindesberg,
Arboga,
Karlskoga eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta med support där telefonen är ditt främsta verktyg? Är du dessutom engagerad och serviceminded med en drivande önskan om att fylla ut ditt CV med ett meriterande arbete för en statlig myndighet? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2012-10-03BeskrivningPerido söker en Helpdeskmedarbetare till vår kund. Kunden är ett statligt verk som arbetar med att utforma regler och att ge tillstånd samt kontroll av att reglerna efterlevs. De agerar med hänsyn till bland annat hälsa och miljö och har i sin kontakt med omvärlden en hög nivå av service. Kunden har ett flertal kontor över hela landet. Den här tjänsten är placerad i centrala Örebro.
I denna tjänst kommer du att arbeta med teknisk support och incident- och problemaktiviteter för verkets IT-lösningar. Detta inkluderar hantering av användarförfrågningar, svara på mail och samtal från kunder, partners och medarbetare samt att skapa ärenden i felhanteringssystemet. Vid de incidenter som behöver extra uppmärksamhet är det din uppgift att kontrollera, övervaka, koordinera, granska och analysera detta samt granska och informera de berörda avdelningarna om planerade ändringar. I tjänsten förekommer även vissa administrationsuppgifter, så som att ta bort och skapa nya användare i verksamhetssystemet.
Du som söker har lätt för att engagera dig och gillar att ge service av högsta kvalité. Vissa dagar inkommer många incidenter och problem och det är därför viktigt att du är stresstålig och är van med att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigare att du är nyfiken och gärna lär dig nya saker än att du har djupa IT-kunskaper.
Kravprofil för detta jobb• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av att jobba som support via telefon
• Meriterande med erfarenhet från incident och problemhantering
• Meriterande med erfarenhet av att jobba för en myndighet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Kontaktuppgifter för detta jobbPå intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Heltid. Tillträde omgående till och med årsskiftet. Möjlighet till förlängning.
ErsättningFast lön
Månadslön.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bif CV till
rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 7940DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1356522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.